Bedste juli nogensinde for First Camp

First Camp, Skandinaviens største campingkæde, har opnået sit bedste indtægtsresultat nogensinde i juli. Derudover var juli den første måned nogensinde, hvor den samlede rapporterede omsætning nåede over en halv milliard SEK.

Juli er den vigtigste måned for campingbranchen i Skandinavien. First Camp nåede i juli en koncernomsætning på 340 millioner DKK, hvilket er det højeste nogensinde. Selv pro forma, det vil sige når effekten af opkøb er udeladt, var indtægterne højere end både juli 2023 og det tidligere rekordår 2022. Ekstra glædeligt er det at se, at væksten fra 2023 primært er drevet af flere overnatninger, hvilket indikerer, at interessen for camping fortsat stiger i Skandinavien.

"Campingbranchen har historisk set vist god vækst, og dette fine indtægtsresultat for os i juli bekræfter dette, selv i en situation, hvor mange husholdningers økonomi stadig er presset af høje renteomkostninger og tidligere høj inflation. Vi ser også, at både investeringer i vores produkt og nye salgs- og markedsføringsindsatser giver gode resultater. Derudover når vores bonusklub, First Camp Club, nye rekordniveauer i antallet af medlemmer i alle lande. Alle medarbejdere i hele First Camp-koncernen bidrager til disse flotte resultater, og jeg vil takke alle kolleger og selvfølgelig alle vores gæster. Nu begynder vi at opsummere højdepunkter og erfaringer fra sommeren. Vi står aldrig stille, men fortsætter med at udvikle det, vi gør" siger First Camps administrerende direktør Johan Söör.

Top 5-destinationer i First Camp med den stærkeste indtægtsvækst i juli 2024 sammenlignet med 2023 var:

• First Camp Hökensås – Tidaholm: +52%
  • First Camp City – Stockholm: +32%
  • First Camp City – Strömstad: +22%
  • First Camp Holbæk Fjord – Sjælland: +22%
  • First Camp Sjöstugan – Älmhult: +21%

Tallene ovenfor gælder for hele First Camp-koncernen, inklusive obligationsstrukturen i First Camp Group AB og dets søsterselskaber.

For yderligere information kontakt:

• Johan Söör, Administrerende direktør, First Camp: johan.soor@firstcamp.se

Om os

First Camp er Skandinaviens største campingkæde med over 70 destinationer fra svenske Boden i nord til danske Frigård i syd, heraf fire destinationer i Norge. Også mærkerne Jesperhus Feriepark, Leksand Resort og Kronocamping Lidköping er en del af koncernen. First Camps hjerte banker for alle, der elsker at bo i hytte, campingvogn, mobilhome eller telt, og gruppen har cirka seks millioner gæsteovernatninger årligt. Virksomheden brænder for at stille naturskønne og smukke steder og omhyggeligt designede oplevelser til rådighed. First Camp ønsker at blive verdens førende campingkæde gennem sit klare fokus på innovationer og brancheudvikling, investeringer i bæredygtighed og selvfølgelig – fantastisk tilfredse gæster.