IFS Touch Apps til Android og iPhone lanceres i skyen

Som en del af IFS’ strategi om at forbedre det mobile individ og den mobile arbejdsplads lancerer IFS nu en strategi for Smartphones. Strategien bygger på to elementer; IFS Touch Apps og IFS Cloud.

IFS præsenterer i dag de første i en serie af nye IFS Touch Apps og styrker således produkttilbuddet indenfor mobilitet. IFS Touch Apps kobles mod IFS Cloud, som fungerer som et mellemlag imellem Smartphones og IFS Applications. Denne unikke strategi gør det lettere for kunderne at teste, implementere og opdatere applikationerne, noget som er meget vigtigt indenfor et område, der er under konstant forandring. IFS Cloud vil fungere i Microsofts Windows Azure Cloud.

IFS vil udvikle en række applikationer, som er tilpasset til kundernes behov. De første applikationer, som lanceres, er IFS Trip Tracker til rejseafregninger og IFS Notify Me til attestering af indkøb, tidsrapportering mm. For Skandinaviske kunder lanceres ydermere IFS Service Work Order og IFS Route Work Order, som begge er udviklet til mobile processer indenfor service og vedligehold.

IFS Touch Apps begyndte som et IFS Labs-projekt – en intern tænketank, som udvikler ideer til fremtidig funktionalitet i IFS Applications. Dagens offentliggørelse indebærer også, at IFS Labs-projektet nu opgraderes til et reelt R&D-projekt, komplet med et eget Early Adopter-program. – Dette er et eksempel på hvordan vi hurtigt og smidigt kan omsætte innovative ideer til konkret forretningsnytte, siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

IFS Touch Apps er et langsigtet produktfokus i IFS Applications. Applikationerne er udformet ud fra et brugerperspektiv og leverer dermed en ægte app-oplevelse. Til forskel fra mange andre applikationer, som blot er nedskalerede websider, omfatter IFS’ strategi en tilpasset, mobil løsning, som er fuldt integreret med IFS Applications.

KONTAKTINFORMATION
Telefon: 47 66 90 73 00

Glenn Arnesen Telefon: 46 66 90 73 00
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2010 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.
For mere information se www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden.
Corporate identity number: 556122-0996