IFS lanserer Touch Apps for Android og iPhone i Skyen

Som del av IFS satsning på den mobile arbeidsplassen, lanserer selskapet idag en ny strategi for mobile applikasjoner for Smartphones. Senteralt i strategien står to nye element; IFS Touch Apps og IFS Cloud.

IFS presenterer i dag de første i en serie nye IFS Touch Apps for Smartphones og styrker således produkttilbudet innen mobilitet. IFS Touch Apps kobles mot IFS Cloud som i sin tur fungerer som et et mellomlag mellom Smartphones og IFS Applications. Denne unike strategien forenkler testing, implementering og oppdatering av app’ene, noe som er svært viktig ettersom app’er skal kunne forandres og oppdateres kontinuerlig. IFS Cloud vil fungere innenfor Microsofts Windows Azure Cloud.

IFS har planlagt å utvikle en rekke app’er tilpasset kundenes behov. De første app’ene som lanseres er IFS Trip Tracker, for reiseregninger, og IFS Notify Me, for attestering av innkjøp, tidrapportering mm. For Skandinaviske kunder lanseres i tillegg IFS Service Work Order og IFS Route Work Order som begge er utviklet for mobile prosesser innenfor service og vedlikehold.

IFS Touch Apps begynte som et IFS Labs-prosjekt. IFS Labs er en intern tankesmie som utvikler ideer for fremtidig funksjonalitet for forretningssystem. Dagens offentliggjørelse innebærer således også at IFS Labs-prosjektet nå oppgraderes til et fullskala R&D-prosjekt, komplett med et eget Early Adopter-program.

– Dette er et eksempel på hvordan vi raskt og smidig kan omsette innovative ideer til konkret forretningsnytte, sier Glenn Arnesen, CEO IFS Scandinavia.

IFS Touch Apps representerer et langsiktig produktfokus for IFS. Utviklingen skjer fra et brukerperspektiv og IFS leverer på denne måten en geniun app-opplevelse. Til forskjell fra mange andre app’er som kun er nedskalerte web-sider innebærer IFS’ strategi en tilpasset, mobil løsning, helintegrert med IFS Applications.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, virksomhet i over 50 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2010 ble SEK 2,6 milliarder.
For mer informasjon – se www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden.
Corporate identity number: 556122-0996