Munters implementerer IFS Field Service Management i 25 lande

Den globale markedsleder inden for energieffektive luftbehandlingsløsninger styrker produktivitet, omkostningskontrol og kundetilfredshed med IFS-løsningen, som skal anvendes af medarbejderne i 25 lande, herunder Danmark.

IFS har indgået en aftale med Munters om levering af IFS Field Service Management. Munters er den førende leverandør af energieffektive luftbehandlingsløsninger, som sikrer optimale klimaforhold i blandt andet fødevare-, medicinal- og datacenterindustrien. Virksomheden er repræsenteret to steder i Danmark.

Den svenske gigant inden for energieffektive luftbehandlingsløsninger, Munters, har valgt IFS Field Service Management (FSM) som den centrale, fælles platform til at understøtte kundernes servicebehov i hele verden. Munters vil anvende den komplette løsning, som rulles ud til medarbejderne i 25 lande.

Munters har sat agendaen for luftbehandling siden 1955. Virksomheden anvender innovative teknologier til at skabe optimale klimaforhold for virksomheder i en bred vifte af brancher især inden for fødevarer, medicinal og datacentre. Munters opererer overalt på kloden og har produktion, salg og service i over 30 lande. Virksomheden har anvendt IFS Applications som den centrale ERP-platform i næsten 20 år.

Med udvidelsen får den globale organisation adgang til hele paletten af IFS’ FSM-værktøjer. Den globalt skalerbare serviceløsning giver Munters en lang række muligheder for at vækste forretningen. Blandt andet forventer Munters at kunne styrke kundetilfredsheden, øge produktiviteten blandt serviceteknikerne, håndtere servicehenvendelser hurtigere og få bedre kontrol over omkostninger, herunder reducere udgifter til rejser og overarbejde.

”Vi ønsker at harmonisere og optimere vores globale forretningsprocesser. Øverst på vores ønskeseddel står førsteklasses kundeservice og en løsning der udstyrer vores serviceteknikere med de rette værktøjer og den rette information. Da vi har et mangeårigt samarbejde med IFS, er vi overbeviste om, at de kan levere den optimale løsning. Vi ser frem til at få en løsning, der vil styrke vores operationelle effektivitet med stærke værktøjer til håndtering og planlægning af serviceopgaver,” siger Group Vice President i Munters, Sebastien Leichtnam.

I IFS er der stor glæde over, at Munters har valgt at udvide det mangeårige partnerskab.
”Vi ser frem til fortsætte vores samarbejde med Munters i årene frem og at understøtte deres interne og eksterne processer gennem hele værdikæden, så den samlede effektivitet i virksomheden styrkes,” siger Elni Kullmer, Head of IFS Scandinavia.

Læs mere om, hvordan IFS understøtter servicevirksomheder på: www.ifsworld.com/corp/solutions/service-management/field-service-management/

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

Om Munters

Munters er global markedsleder inden for energieffektive luftbehandlingsløsninger. Ved at benytte innovative teknologier skaber Munters det perfekte klima for kunder i en lang række industrier, hvoraf de største er fødevare-, medicinal- og datacenterindustrien. Munters har defineret fremtiden for luftbehandling siden 1955. I dag udføres produktion og salg i 30 lande af ca. 3.900 medarbejdere. Munters præsenterer en årlig nettoomsætning på omkring SEK 7 milliarder. Der er flere oplysninger på www.munters.com.

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 10,000 kunder rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/