Världsledande luftbehandlingsföretaget Munters implementerar IFS Field Service Management globalt

IFS lösning ger Munters personal i 25 länder verktyg för ökad produktivitet, kostnadskontroll och kundnöjdhet.

IFS, den globala affärssystemleverantören, meddelar att Munters, världsledande inom energieffektiv och hållbar luftbehandling och klimatlösningar, har valt att implementera IFS Field Service Management™ (FSM).
Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Med hjälp av innovativ teknik skapar företaget det perfekta klimatet för sina kunder i en rad olika branscher, inklusive livsmedel, läkemedel samt datacentersektorn. Munters är verksamt över hela världen med tillverkning, försäljning och service i över 30 länder.

Företaget har använt IFS Applications™ som sitt centrala ERP-system under mer än 20 år och har nu valt att utöka portföljen med IFS FSM för att kunna växa med en globalt skalbar lösning. De främsta fördelarna för Munters blir:

• Ett gemensamt system för hela organisationen för en ökad kundnöjdhet.
• Ökad produktivitet för fälttekniker.
• Snabbare responstid för service.
• Ökad kostnadskontroll, bland annat genom reducerade resekostnader och övertidstimmar.

–Vi letade efter en partner som kunde hjälpa oss harmonisera och optimera våra globala affärsprocesser. På vår önskelista fanns förstklassig kundservice och en lösning som stöttar våra tekniker med rätt information och verktyg. Eftersom vi har ett långvarigt samarbete med IFS sedan tidigare är vi säkra på att de kan förse oss med den bästa lösningen för att fortsatt kunna öka vår operativa effektivitet med optimal hantering av fältservice och schemaläggning, säger Sebastien Leichtram, Group Vice President på Munters Group.

IFS FSM kommer rullas ut till användare i cirka 25 länder. Munters kommer att använda hela lösningen för att skapa ett enhetligt system och stödja sina kunder.

–Vi är väldigt glada över Munters beslut att investera i vår marknadsledande FSM-lösning och därigenom utöka vårt långvariga samarbete. Vi ser fram emot att fortsätta jobba med Munters under de kommande åren samt att stötta deras interna och externa processer genom hela värdekedjan för att ytterligare öka företagets effektivitet, säger Elni Kullmer, Skandinavienchef på IFS.

Läs mer om hur IFS hjälper serviceföretag på www.ifsworld.com/corp/solutions/service-management/field-service-management/.

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Munters

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder i de flesta branscher. Våra största kunder finns bland livsmedelsföretag, läkemedelsbolag och datacenter. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra omkring 3 900 medarbetare. Munters har ca sju miljarder kronor i omsättning och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till www.munters.com.

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/