• Mettler-Toledo AB/

WHITE PAPER AFSLØRER, HVORDAN OVERENSSTEMMELSE KAN GIVE KONKRETE FORRETNINGSFORDELE FOR PRODUCENTER AF EMBALLEREDE FØDEVARER

Producenter og mærkeindehavere er under enormt pres for hele tiden at fremstille sikre, overensstemmende fødevarer af høj kvalitet, der ser indbydende ud, så industriens krav overholdes. Stadig strengere lovgivning, innovation inden for design af emballerede produkter og forandringer af kundernes forventninger gør, at der aldrig har været større behov for overensstemmelse. Industrieksperten Mettler Toledo har udgivet en gratis, omfattende White paper ‘Ensuring Conformity of Packaged Food’, som udreder kompleksiteten i overensstemmelse.

Daniela Verhaeg fra Mettler Toledos produktinspektionsafdeling forklarer: “Officielle tilbagekaldelsestal viser, at mængden af fødevarer, der ikke overholder kravene på grund af uønskede kontaminanter eller upræcis mærkning, aldrig har været højere. Producenter af emballerede fødevarer har tydeligvis brug for grundigt at forstå, hvad overensstemmelse betyder og indebærer: ikke blot for at undgå dyre produkttilbagekaldelser, men også for at fastholde og udvikle deres omdømme for kvalitet og pålidelighed. Vores mål med denne White paper er at give alle producenter og mærkeindehavere – uanset størrelse og hvor de handler – den nødvendige viden til at blive nyskabende i et særdeles konkurrencepræget miljø for emballerede fødevarer.”

Dette White paper er skrevet for at hjælpe producenter af emballerede fødevarer og mærkeindehavere med at opnå pålidelig overensstemmelse og undersøger:

• Hvad overensstemmelse er – fra overholdelse af forskrifter til krav til produktets og emballagens udseende.
  • Hvad der får forskellige interessenter i fødevareindustrien til at kræve overensstemmelse.
  • Hvordan man opnår overensstemmelse ved hjælp af avancerede teknologier til produktinspektion.
  • De konkrete forretningsfordele, som overensstemmelse kan give.

Gentagen overensstemmelse af emballerede fødevarer giver forretningsfordele både inden for omsætning og bundlinjen. Overholdelse af forskrifter om fødevaresikkerhed giver producenter mulighed for at handle på visse markeder og hjælper med at sikre overholdelse af leveranceaftaler med detailhandlere og opfylde kundernes forventninger til mærket. Som konklusion kan producenter strømline deres kvalitetssikringsprogrammer på tværs af deres produktionsprocesser og derved optimere deres driftseffektivitet. Derudover kan de beskytte deres overskud ved at undgå unødvendigt spild af produkter eller at skulle give dem væk.

Forbrugernes krav til modtagelse af emballerede fødevarer, der er i overensstemmelse, er stærkt følelsesbetonede. Produkt og emballage skal svare til kundernes forventninger og præsenteres i perfekt tilstand uden fejl nogen steder. Overensstemmelse for emballerede fødevarers vedkommende kan derfor indebære, at man undgår at over- eller underfylde produkter, og at man fjerner produkter med fejl eller manglende komponenter fra produktionslinjen. Dette White paper angiver, hvilken slags avanceret produktinspektionsteknologi der er mest velegnet til at opnå specifikke overensstemmelsesmål.

Du kan downloade dit gratis eksemplar af ‘Ensuring Conformity of Packaged Food’ via dette link: www.mt.com/pi-conformity.

Hvis du vil deltage i diskussionen om at sikre overensstemmelse, undgå kontaminering og forbedre driftseffektivitet i industrien for fremstilling af fødevarer, kan du finde os på #MTinsidefood på Twitter eller melde dig til vores blog på http://www.mt-product-inspection.com/.

Du kan få flere oplysninger om Mettler Toledo og produkterne og tjenesterne fra produktinspektionsafdelingen for industrien for fremstilling af fødevarer ved at følge os på Twitter (@MettlerToledoPI) eller LinkedIn eller ved at besøge www.mt.com/pi og YouTube.

For spørgsmål , kontakt venligst:

'+45 4 327 08 31

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området produktinspektion finns Mettler-Toledo Garvens som är den ledande globala tillverkaren av checkvågar. Mettler-Toledo CI-Vision är ett ledande företag inom vision-lösningar för livsmedels- och läkemedelsindustrin. De bildar tillsammans med Safeline Metal Detection and X-ray inspection, CI-Vision och Pharmacontrol Electronic GmbH (PCE), Mettler-Toledos avdelning för produktinspektion