Maksimal trækkraft med det nye MICHELIN AxioBib IF 900/60 R 42

Det nye MICHELIN AxioBib er et dæk udviklet til at give maksimal trækkraft til motorstærke traktorer og samtidig skåne jorden. Resultatet er effektive traktorer og en mark, som hurtigt kommer sig efter sidste høst.

For at imødekomme de stadig større krav fra nutidens moderne jordbrug anvendes motorstærke traktorer til at bearbejde stadig større arealer.

– Det nye MICHELIN AxioBib er specielt udviklet til, at disse traktorer kan udnytte motorens HK fuldt ud, men minimalt hjulsli. Med det nye MICHELIN AxioBib kan traktorerne køre med et lavere lufttryk, så kontaktarealet bliver op til 16 procent større end kontaktarealet fra dæk med traditionel teknologi, siger Nurgül Atayer, markedschef for landbrugsdæk hos Michelin Nordic.

Den enestående trækkraft betyder, at landbrugerne sparer både tid og brændstof - to fordele, som spiller en vigtig rolle for at øge landbrugets indtjening.

MICHELIN AxioBib optimerer indtjenings potentialet
Takket være MICHELIN Ultraflex-teknologien kan traktorer monteret med MICHELIN AxioBib klare en højere belastning med et lavere lufttryk. Med de nye dæk kan en belastning på 6.500 kilo klares med 0,8 bar lavere lufttryk sammenlignet med traditionelle dæk. Resultatet er en større kontaktareal, som mindsker jordpakningen og spordannelsen, og en mark, som hurtigt kan restituere inden næste sæson.

Det nye MICHELIN AxioBib har en maksimal hastighed på 65 km/t på landevej, med høj forbedret kørselskomfort.

Den nye dimension af MICHELIN AxioBib IF 900/60R42 lanceres i juli 2012. MICHELIN AxioBib er et IF-dæk (Improved Flexion-dæk), som kan klare op til 20 procent større belastning ved samme lufttryk sammenlignet med traditionel dækteknologi. MICHELIN AxioBib har en diameter på 2,15 meter.

Michelin udvikler nye serier og dimensioner af dæk for at støtte udviklingen af større, tungere og mere kraftfulde maskiner. Takket være de nye dæk, som er udviklet med MICHELIN Ultraflex-teknologien, kan landbrugerne øge deres produktivitet, samtidig med at de skåner deres jord og reducerer deres driftsomkostninger.

Nærmere information fås ved at kontakte:
Engelskt pressmeddelandeEngelskt pressmeddelandeNurgül ATAYER, markedschef Michelin Nordic, Landbrugsdæk

Telefon: +46 8 709 07 20, mobil: +46 70 250 48 52
E-mail: nurgul.atayer@se.michelin.com

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 115.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.