MICHELIN CrossClimate Camping - nyt helårsdæk designet til autocampere

Med CrossClimate Camping lancerer Michelin et nyt medlem til den populære CrossClimate-dækserie - et sikkert og komfortabelt dækvalg året rundt. Dækket er udviklet specifikt til autocampere og er optimeret til både rejsen og langtidsparkering.

Efter at have udviklet helårsdækket, Michelin CrossClimate 2, udvider den franske dækproducent fra Clermont-Ferrand nu sin populære serie af helårsdæk til også at omfatte det voksende marked for autocampere. Dækket er produceret i Europa, og de første dimensioner er på markedet.

Rejs sikkert året rundt uanset vejret

Michelin CrossClimate Camping er designet til sikkert greb på vejen året rundt. Dækket er A-mærket i EU’s dækmærkning for greb på våd vej, og tilbyder et sikkert og ukompliceret dækvalg for autocampere både sommer og vinter. Dækket er desuden certificeret 3PMSF til snedækkede veje og giver føreren en solid kontrol over køretøjet i de fleste vejrforhold.

Forstærket dækdesign klarer langtidsparkering

Med CrossClimate Camping har Michelins ingeniører sat ind over for et velkendt problem for ejere af autocampere. Nemlig det faktum, at køretøjet ofte holder parkeret lang tid ad gangen, hvilket kan deformere dækkene pga. køretøjets vægt. Men med en nyudviklet karkasse, angivet ved CP-mærket, er CrossClimate Camping designet til at modstå det statiske tryk, der opstår ved langtidsparkering. Samtidig giver forstærkede sidevægge øget beskyttelse mod stød mod kantsten og bump under kørslen.

Fremkommelighed og kontrol på alle underlag

CrossClimate Camping har et V-formet dækmønster, Michelin V-Shaped Technology. En teknologi, der er særligt udviklet til denne type af helårsdæk, hvor mønsteret består af en kombination af brede gummiblokke og dybe riller. Det sikrer god fremkommelighed på vådt, tørt og snedækket underlag samtidig med, at V-teknologien også giver øget manøvredygtighed på forskellige underlag som græs, mudder, grus, jord, mv.

Otte dimensioner

Michelin CrossClimate Camping leveres i otte dimensioner og dækker dermed 99% af markedet for autocampere. Overblik over dimensioner ses herunder.

Fra marts 2022 Fra sommeren 2022
153813 225/75 R 16CP 116/114R TL 858573 215/70 R 15CP 109/107R TL
499581 235/65 R 16CP 115/113R TL (ny) 674056 225/70 R 15CP 112/110R TL
403300 195/75 R 16CP 107/105R TL 400788 225/65 R 16CP 112/110R TL
628008 225/75 R 16CP 118/116R TL 559355 215/75 R 16CP 113/111R TL

Den fulde pressemeddelelse kan findes her.

Maira Zöller

Head of Public Relations Michelin Europe North

maira.zoeller@michelin.com

Anders Parby

Lokal PR-kontakt, Danmark

ap@rubisco.dk

www.news.michelin.de

@MichelinPress

The Squaire 17, Am Flughafen, 60549 Frankfurt

Michelin er en af verdens førende dækproducenter og har et mål om at forbedre kundernes mobilitet ved at producere og distribuere de mest bæredygtige dæk, serviceydelser og løsninger. Michelin tilbyder også digitale tjenester, vejkort og guides, der hjælper med til at gøre rejsen bedre. Endelig udvikler Michelin højteknologiske materialer, som i dag anvendes i mobilitetsindustrien. Michelin Gruppen har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 177 lande, har 124.760 medarbejdere i verden og 68 produktionsanlæg. I alt producerede Michelin i 2021 173 millioner dæk (www.michelin.com).

Hurtige fakta

CrossClimate Camping har et V-formet dækmønster, Michelin V-Shaped Technology. Dækket er A-mærket i EU-dækmærket for vådgreb, og tilbyder et sikkert og ukompliceret valg af dæk til autocampere både sommer og vinter. Dækket er produceret i Europa, og de første dimensioner er på markedet.
Tweet dette