Michelin køber Bookatable og bliver Europas førende på online restaurantbookinger

Michelin oplyser, at selskabet har opkøbt Bookatable, Europas førende online restaurantbooking-service. Købet er direkte konsekvens af Michelins mål om at accelerere og styrke sin tilstedeværelse på markedet for online restaurantbookinger i Europa.

Bookatable har hovedkontor i London og i 2015 gik over 34 millioner bookinger gennem selskabet og videre til de mere end 12.000 tilmeldte restauranter. Michelin indledte allerede i marts 2013 et samarbejde om brug af Bookatables tjenester i MICHELINs verdensberømte restaurantguides – både på websites og i mobil-apps.

Ud over at sikre massiv tilstedeværelse i flere europæiske lande, som Bookatable allerede dækker, betyder opkøbet, at Michelin accelererer udviklingen af sin tekniske platform for online restaurantbookinger. Herunder forbedringer af brugeroplevelsen, udvikling af nye tjenester og opbygningen af fremtidens univers for restaurantoplevelser i hele Europa.

Med opløbet kan Michelin bygge videre på sin mangeårige tradition inden for restaurantbranchen og bliver førende i Europa på online restaurantbookinger. Dermed kommer Michelin i fremtiden til at kunne levere bookingservices til nye lande – sandsynligvis også i Norden. For forbrugerne betyder opkøbet, at det bliver endnu lettere at finde og booke bord på et enormt udvalg af restauranter. Men også for restaurantejere medfører opkøbet nye forretningsmuligheder som følge af nye forbrugerservices.

Om Bookatable

Bookatable er med sine 12.000 restauranter og millioner af brugere hver måned Europas største onlinesite til restaurantbookinger. Bookatable arbejder for at forene spisesteder og gæster i ét enkelt, levende og dynamisk univers. Selskabet har hovedkontor i London med lokale kontorer i Hamborg og Stockholm. Bookatable har restauranter i 19 lande og håndterer bookinger fra flere end 31 lande. Eksklusiv samarbejdspartner er Michelin.

Bookatable lader gæster udforske, opdage og booke restauranter hurtigt og enkelt – via app eller website. Enten direkte fra mobilen, en tablet eller fra computeren. Det gælder alt fra centralt beliggende toprestauranter og velrenommerede Michelin-stjernerestauranter til lokale spisesteder. Med tusinder af restauranter i Europa tilbyder Bookatable et enormt udvalg. Bookatable hjælper også restauranter som f.eks. Pied a Terre, Pizza Express og Hilton med onlinebookinger via deres egne websites og via Bookatable.com og tjenester som Tripadvisor.co.uk, SquareMeal.com, Michelin.fr, Reserviemich.de og Restaurangkartan.se. Bookatables prisvindende, cloudbaserede teknologi hjælper restauranter med at håndtere bookinger og optimale bordplaceringer for over to millioner gæster hver måned. For mere information se www.bookatable.se

Pressekontakt:

Elisabeth BOUCHER-ANSELIN

Tel: + 33 (0)1 45 66 22 22

Email: elisabeth-boucher.anselin@fr.michelin.com

Samuelle DOROL

Tel: +33 (0)1 45 66 22 22

Email: samuelle.dorol@fr.michelin.com

Emma NORDENSTAAF for Bookatable

Tel: +46 (0) 70-429 99 59

Email: emma.nordenstaaf@spotlightpr.se

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk