Michelin og Le Chameau lancerer gummistøvler

Michelin og Le Chameau har sammen udviklet en helt ny serie støvler af naturgummi.

Michelin og Le Chameau retter sig med denne ny støvle mod mennesker, som lever på landet. Støvlen har en høj arbejds-præstation og et innovativt design med en meget original sål fra Michelin.

Cérès støvlen giver et godt greb og god komfort og er modstandsdygtig over for skader, samtidig med at den hjælper med at beskytte jorden. Støvlen har desuden en lang levetid. Det er lykkedes at opnå disse egenskaber takket være mønsteret på sålen, som er direkte inspireret af slidbanen på Michelins landbrugsdæk.

Sålen giver følgende fordele:

1. Greb
•       Forbedret greb takket være en større kontaktflade
•       Konstant kontakt med underlaget, når man går

2. Komfort
•       Et selvrensende system, som løsner jord, når foden bøjes
•       Le Chameaus pasform

3. Slidstyrke
•       Mod slitage takket være gummiklodser, som fordeler trykket jævnt over foden
•       Mod skæreskader og skrabeskader

Le Chameau har fremstillet sko siden 1927 og benytter udelukkende naturmaterialer i sine støvler, sko og tøj til udendørsbrug.

CÉRÈS udbud:
Læderstøvle –
Komfortabel, læderforet støvle med gummisål fra Michelin. Til regelmæssig brug ved alle typer aktiviteter og under alle vejrforhold.
Jerseyforet støvle – Komfortabel, let og modstandsdygtig jerseyforet støvle. Takket være sin sål fra Michelin kan støvlen benyttes til alle former for arbejde udendørs.
Jerseyforet ankelstøvle – Let, modstandsdygtig, praktisk og komfortabel støvle til daglig brug professionelt.
Jerseyforet snørestøvle – Denne støvle har snørebånd som gør, at støvlen sidder ordentligt fast på foden, og en vandtæt pløs.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 115.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 69fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.