MICHELIN Pilot Sport 4 Acoustic på Volvo S90 og V90

Det nye dæk Michelin Pilot Sport 4 Acoustic vil blive monteret på de nye Volvo S90 og V90 rundt om i verden. De fleste af bilerne leveres med disse dæk i dimensionen 255/40 R 19.

Når Volvo Cars lancerer de nye modeller Volvo S90 og V90, tager virksomheden et stort spring fremad med hensyn til dynamik, præstationer og følelser. Volvo Cars har fuldstændig ændret køreoplevelsen for at give præcision, engagerende kontrol og komfort, hvilket gør Michelin til en perfekt samarbejdspartner.

Michelin Pilot Sport 4 tilhører den nye generation af sportsdæk, der tilbyder en unik kombination af sikkerhed og køreglæde. Dækket tilpasser sig underlaget takket være et samarbejde mellem dækkets opbygning og materialesammensætning. Det innovative dækmønster er baseret på Michelins erfaringer fra blandt andet Formula E.

- Michelin Pilot Sport 4 Acoustic tilbyder sikker kørsel med præcis styrerespons samt den komfort, der forventes af en højtydende biler som Volvo S90 og V90. Med Michelin Pilot Sport 4 Acoustic lykkedes Michelin at opnå sporty egenskaber uden at gå på kompromis med de præstationer, der normalt kendetegner Michelins dæk såsom brændstofeffektivitet, lang levetid og sikkerhed, som går godt i spænd med Volvos filosofi, siger Anders Svensson, kommerciel senior manager for Volvo OE hos Michelin.

Michelin Pilot Sport 4 indeholder en række innovationer:

Hurtig og præcis respons: Den nye Dynamic Response-teknologi består i et bæltelag, der er en hybrid mellem aramid og nylon, som garanterer optimal styrekontrol og respons. Det lette kompositmateriale har høj densitet og er fem gange så stærkt som stål. Dette resulterer i maksimal kontrol af centrifugalkræfterne, og i at dækket bevarer sin kontaktflade mod underlaget, selv ved meget høj hastighed.

Sikkerhed og bremseevne på våd vej: Forbedrede præstationer på vådt underlag takket være en ny gummiblanding med særlige funktionelle elastomerer og silica. Desuden sikres dræning af vandet på vådt underlag effektivt takket være de brede og dybe langsgående kanaler.

Lang levetid og brændstofeffektivitet: Den nye gummiblanding bevirker også, at dækkets levetid og brændstofeffektivitet er blevet forbedret sammenlinget med forgængerne.

Michelin Acoustic – større komfort med mindre støj
Volvo Cars har desuden valgt Michelins Acoustic-teknologi som standardudstyr i dækkene til de nye Volvo S90 og V90 biler. Den nye teknologi reducerer støj inde i bilen med 15 - 20 procent og giver derfor en bedre køreoplevelse og komfort for både fører og passagerer. Michelin Acoustic-teknologien indebærer, at man tilsætter et polyuretanskum indvendig i dækket, som absorberer støj, der opstår ved kontakten med vejbanen og dens ujævnheder.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk

Citater

Anders Svensson, kommerciel senior manager for Volvo OE hos Michelin