Michelin præsenterer nye dimensioner på Borgeby Fältdagar

Michelin afslører et stort antal nye dimensioner af flere eksisterende dæk på Borgeby Fältdagar den 24.-25. juni.

MICHELIN CerexBib
Michelin udvider udbuddet af CerexBib, og som opfølgning på den tidligere succes lanceres nu yderligere dimensioner af MICHELIN CerexBib.

Takket være MICHELIN Ultraflex-teknologien, som giver øget smidighed, større kontaktflade, lavere lufttryk og øget komfort, skåner MICHELIN CerexBib - det nye dæk til mejetærskere - jorden og sikrer mere effektiv høst for moderne, ressourceoptimerede jordbrug.

Takket være et forbedret greb som følge af den store kontaktflade kan MICHELIN CerexBib klare en hældning på op til 24 procent mod 19 procent for traditionelle dæk. MICHELIN CerexBib er desuden det første dæk, som kan bruges både for og bag på mejetærskeren - bag med et endnu lavere lufttryk, så jorden skånes yderligere. Trods den øgede kontaktflade er MICHELIN CerexBib betydeligt smallere end almindelige dæk til denne type store maskiner. Dette medfører, at maskinerne kan køres på almindelig vej uden at overskrive gældende maks. bredde på køretøjer - 3,5 meter, som også er EU-grænsen for krav til følgebiler.

Disse dæk er allerede blevet godkendt af førende fabrikanter som John Deere, New Holland, Claas og Laverda.

MICHELIN BibLoad Hard Surface
MICHELIN BibLoad Hard Surface til kompakte industrimaskiner kommer nu i nye dimensioner og vil i 2015 blive tilbudt i otte forskellige størrelser. Dækket har et patenteret mønster med diamantformede klodser.

Som navnet antyder, er MICHELIN BibLoad Hard Surface beregnet til maskiner, der bærer last - undertiden tung last - på hårde underlag, tørre såvel som våde, også i vinterføre. Dækmønsteret består af klodser med et diamantformet design, som giver godt greb i alle retninger. Ud over det innovative, patenterede dækmønster giver Michelins dæk en række værdiskabende fordele for brugeren:

-         Bedre greb på alle underlag
-         Bedre stabilitet 360 grader rundt
-         Bedre kørekomfort under arbejdet
-         Bedre beskyttelse mod skæreskader på dæksiden
-         Længere levetid

MICHELIN Cargo XBib High Flotation
Michelin introducerer dækket MICHELIN Cargo XBib High Flotation, det første Michelin Ultraflex anhængerdæk tilpasset CTI-systemer (centrale dæktrykskontrolsystemer).

MICHELIN Cargo XBib High Flotation dækkets afrundede skuldre er skånsomme mod afgrøderne og er mere modstandsdygtige over for slitage. Dækmønsteret med vinklede mønsterklodser uden rotationsretning giver godt greb på skråninger, samtidig med at det sikrer, at dækket slides jævnt, så rullemodstanden bliver lavere og levetiden længere. Den langsgående midtersektion giver god modstandsdygtighed over for slitage, og takket være en ny gummiblanding forlænges dækmønsterets levetid med 10 procent sammenlignet med forrige generation.

Stor afstand mellem skuldrenes riller og dræningskanaler forbedrer evnen til at fjerne dækkets jord og ler. Det nye dækmønster fjerner ler fra dækket tre gange hurtigere end forrige generation af MICHELIN Cargo XBib dæk.

MICHELIN Cargo XBib High Flotation lanceres i tre nye dimensioner i 2015.

MICHELIN SprayBib
Michelin lancerer nu nye dimensioner af MICHELIN SprayBib, et dæk til selvkørende sprøjter. MICHELIN SprayBib bygger på Michelins Ultraflex-teknologi, som indebærer, at mere last kan køres med lavere lufttryk. Lavere lufttryk mindsker jordpakningen og dermed indvirkningen på høsten.

MICHELIN SprayBib gør det muligt at køre med op til 35 procent lavere lufttryk end dæk med traditionel teknologi på samme fælg. Rent praktisk indebærer dette, at når et traditionelt dæk oppumpet til 5,5 bar kan bære 5,8 ton, så kan MICHELIN SprayBib bære samme vægt ved 4,6 bar. Lavere lufttryk mindsker spordannelsen i marken og maskinernes påvirkning af høsten.

Det nye MICHELIN SprayBib kan køre op til 65 km/t på landevej med en last på op til 6.500 kg pr. dæk. Den nye udformning af dækkets mønsterklodser mindsker vibrationerne i førerhuset og bidrager til bedre komfort.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk