Nyt MICHELIN X® Works™ – til barske underlag og landevejskørsel

MICHELIN X® Works™ er beregnet til transporter til og fra byggepladser og stenbrud samt krævende transportarbejde direkte på pladsen. Det nyudviklede dæk er usædvanlig robust og modstandsdygtigt over for skæreskader og har en uovertruffen lastekapacitet – det minimerer risikoen for driftsstop og øger alsidigheden.

MICHELIN X® Works™ er et helt nyt ”all-terrain” dæk, som lanceres i september i år i dimensionerne 315/80 R 22.5 og 13 R 22.5. Dækket kan klare belastninger på 8 ton pr. aksel ved enkeltmontering og 13,4 ton ved tvillingmontering ved hastigheder op til 110 km/t. Dækket har en ny karkasse med ståltråde med ekstra høj densitet, hvilket gør, at dækket kan klare både transporter på landevej og på de barske underlag, som findes på byggepladser eller i stenbrud.

- Den tabte fortjeneste som bare ét uplanlagt driftsstop på en byggeplads skaber, kan tage helt op til 10 dage at arbejde ind igen, så derfor er dæk der kan tåle hårdt arbejde en absolut topprioritet, siger Mads Fisker Knudsen, der er salgschef for lastvognsdæk for Michelin i Danmark.

Det nye V-formede dækmønster forhindrer effektivt småsten i at sætte sig fast, dræner vandet effektivt, og gør det lettere at køre på ikke asfalterede veje. Dækkets opbygning fordeler vægten jævnt over hele kontaktfladen, hvilket resulterer i en jævn slitage og længere levetid.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 109.000 ansatte, heraf cirka 300 i Norden, og 72 fabriksanlæg i 19 lande på fem kontinenter. Forskning og udvikling finder sted på tekniske anlæg i Europa, USA og Japan. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.