Nyt sportsdæk fra Michelin

Nu lancerer Michelin det nye sportsdæk Michelin Pilot Sport 4, der tilbyder en unik kombination af sikkerhed, køreglæde og længere levetid[1].

Michelin Pilot Sport 4 køreglæde og sikkerhed i ét
Michelin Pilot Sport 4 tilhører den nye generation af sportsdæk, der tilbyder en unik kombination af sikkerhed og køreglæde. Dækket tilpasser sig underlaget takket være et samarbejde mellem dækkets struktur, materialesammensætning og det innovative dækmønster baseret på Michelins erfaringer fra motorsport, blandt andet Formula E. Michelin Pilot Sport 4 indeholder en række innovationer:

Hurtig og præcis respons: Den nye Dynamic Response-teknologi består i et bæltelag, der er en hybrid mellem aramid og nylon, som garanterer optimal styrekontrol og respons. Det lette kompositmateriale har høj densitet og er fem gange så stærkt som stål. Dette resulterer i maksimal kontrol af centrifugalkræfterne, og i at dækket bevarer sin kontaktflade mod underlaget, selv ved meget høje hastigheder.

- Sikkerhed og bremseevne på våd vej: Forbedrede præstationer på vådt underlag takket være en ny gummiblanding med særlige funktionelle elastomerer og silica. Desuden sikres dræning af vandet på vådt underlag effektivt takket være de brede og dybe langsgående kanaler.

- Lang levetid og brændstofeffektivitet: Den nye gummiblanding bevirker også, at dækkets levetid og brændstofeffektivitet er blevet forbedret sammenlinget med forgængerne.

Michelin Pilot Sport 4 lanceres i 19 dimensioner i 17 til 19 tommer i løbet af 2016. De fleste af dimensionerne fås allerede i januar 2016.

[1]  Sammenlignet med sin forgænger Michelin Pilot Sport 3.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk