Galfan fra SSAB – bedst i mangeårig og virkelighedsbaseret korrosionstest

En nyligt offentliggjort korrosionstest(*) baseret på virkelige miljøer placerer Galfan fra SSAB helt i front foran konkurrerende materialer, når det gælder modstandsdygtighed mod korrosion. Frem for alt når det handler om konstruktioner med bukninger og profilering eller andre bearbejdede overflader. Her viste resultatet, at Galfan er op til 3,8 gange mere modstandsdygtig mod korrosion.

-          Vores tests viser, at virkeligheden er en bedre målestok end laboratorietests, når det handler om zinkbelagte materialers modstandsdygtighed mod korrosion. I testen – som strækker sig over 6 til 8 år – kunne vi konstatere, at Galfan var 2,8 gange bedre end kun zink og hele 3,8 gange bedre end zink/magnesium belægninger, siger Jan Meier, Country Manager SSAB Danmark.

Korrosionsklasse 3 – til krævende nordiske forhold
Korrosion måles i forskellige klasser. I Norden er det mest almindeligt med klasse 2 (by- og landzoner i Norden) eller i visse tilfælde klasse 3 (havmiljø). Ved havmiljømålinger på svenske Bohus-Malmön har der i mange år været opstillet testplader, der i virkelighedsbaserede miljøer tester forskellige zinkbelægningers modstandsdygtighed mod vejrlig. Resultatet adskiller sig markant fra laboratorietests, såkaldte salt-spray-tests, hvor de virkelighedsbaserede tests placerer Galfan ZA 255 i en overbevisende frontposition.

Fordele
Galfan anvendes allerede i krævende applikationer i mange industrier og på forskellige ståltyper, eksempelvis for at opnå længere levetid eller for at erstatte traditionel zinkbelægning med en tyndere Galfan-belægning, som giver både bedre svejsbarhed og bedre formgivningsegenskaber.

Vil du læse mere eller hente datablade og anden teknisk information, kan du klikke her:

link til

Yderligere information fås ved at kontakte Anu Jauhiainen via e-mail
anu.jauhiainen@ssab.com eller mobiltelefon +358 40 549 0184

Du kan også sende dit spørgsmål til:

metalcoated.tcs@ssab.com

(*)Testen er udført af French Corrosion Institute i samarbejde med Swerema KIMAB

RISE-certifikat:

SSAB er en stålvirksomhed baseret i Norden og USA. SSAB markedsfører forædlede produkter og tjenesteydelser og arbejder tæt sammen med sine kunder for en stærkere, lettere og mere bæredygtig verden. SSAB har medarbejdere i mere end 50 lande. SSAB har produktionsanlæg i Sverige, Finland og USA. SSAB er noteret på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm og sideløbende noteret på NASDAQ OMX i Helsinki. www.ssab.com

Tags: