Mød Stena Line på 'Ferie for Alle'

Stena Line lancerer flere nye rejsetilbud i forbindelse med feriemessen Ferie for Alle 24.-26. februar 2017 i Messecenter Herning.

- Vi ser frem til at vise de mange gæster de gode tilbud på ferie med naturoplevelser for både store og små i Sverige og Norge, fortæller Karin Møller Toft, Route Marketing, Stena Line Danmark.

Mange efterspørger rejser, hvor de kan opleve den spændende natur helt tæt på - som f.eks. på campingferie, hvor naturen, den friske luft og friheden er noget af det, der trækker. Selvom vi i Danmark har en smuk natur, så er den svenske og norske natur noget helt specielt – fordi den er så anderledes end den danske. Her finder du fjelde, elve, skærgårde og klipper. Natur, som vi ikke kender hjemmefra, og som derfor fascinerer mange af os.

Der findes mange spændende campingpladser i både Sverige og Norge, og i begge lande gælder 'allemandsretten', som betyder, at man kan campere i telt, hvor man har lyst. Og det gælder både langs kysten, i skovene, på marker og i fjeldene – stort set overalt.

Ud over camping byder mange steder i Sverige og Norge på ophold, hvor de besøgende har et stort udvalg af aktiviteter lige uden for døren og nemt kan cykle på mountainbike, sejle i kano, tage på vandre-, ride- og løbeture eller kaste sig ud i rafting på elven. Stena Line har store forventninger til denne typer af rejser, fordi Norge og Sverige med deres fantastiske og varierede natur er velegnede til netop denne type af ferie.

- I år har vi gode messetilbud med, som kun er tilgængelige, når kunderne booker direkte hos os. Dem, der kommer forbi vores stand har altså en unik mulighed for at snakke med vores dygtige medarbejdere og gøre et rigtigt godt køb, fortæller Karin Møller Toft.

Mange vælger at holde ferie i Norden, og årsagerne til, at flere danskere foretrækker at holde ferie i Norge og Sverige, er mange. På et helt overordnet plan er den megen uro i verden og ikke mindst i Sydeuropa og Mellemøsten medvirkende til, at sikkerhed er blevet vigtigere, når feriemålet skal bestemmes. Vi søger det nære og det sikre, og her vinder Norge og Sverige over nogle af de mere eksotiske rejsemål, når sommerferien skal bestilles, fortæller Karin Møller Toft.

En anden grund til, at folk vælger at holde ferie i Sverige, er den favorable valutakurs. Den svenske krone falder og falder. For knap et år siden kostede 100 svenske kroner 81,5 danske kroner. I dag er prisen for 100 svenske faldet til omkring 75 danske, så der er penge at spare alene på kursen.

Stena Line er på stand M9430 i MCH. På standen vil der løbende blive afholdt konkurrencer og alle, der tilmelder sig Stena Lines nyhedsbrev på standen, deltager i lodtrækningen om en ferierejse.