Stena Line genåbner passagertrafikken mellem Frederikshavn og Göteborg

De danske myndigheder meddelte torsdag den 19. november, at de vil lempe flere af de restriktioner, der blev indført den 9. november i syv kommuner i Nordjylland. Stena Line genoptager dermed passagertrafikken på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg fra fredag den 20. november.

Den 9. november indførte de danske myndigheder særlige restriktioner for at reducere spredningen af ​​COVID-19 i syv nordjyske kommuner. Torsdag den 19. november meddelte de danske myndigheder, at de vil lempe flere af restriktionerne fra fredag ​​den 20. november, herunder begrænsningerne i den kollektive persontrafik med bus, tog og færge ind og ud de berørte kommuner. Stena Line genåbner således passagertrafikken på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg, som har været midlertidigt lukket siden den 9. november.

”Vi følger fortsat myndighedernes anbefalinger og åbner således igen for passagertrafikken på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg. Vi fortsætter naturligvis også med de ekstra sikkerhedsforanstaltninger, vi har indført ombord, og vi har fortsat reduceret antallet af passagerer ombord for at sikre social afstand under rejsen,” siger Elisabeth Lönne, ansvarlig for Stena Lines danske ruter.

Stena Line har i alt ca. 50 afgange om ugen på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg og yderligere ca. 20 afgange om ugen på den nye rute mellem Grenaa og Halmstad.

Læs mere om gældende regler for indrejse i Danmark her: https://coronasmitte.dk/rejser-ind-i-danmark.

Se Udenrigsministeriets rejsevejledning for rejser til Sverige her: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/sverige/.

Læs mere om Stena Lines sikkerhedsforanstaltninger her: https://www.stenaline.dk/sail-safe.

For mere information, kontakt venligst: Stena Line Group Press Office på telefon: +46(0)31 85 85 32 eller mail: press@stenaline.com.

Om Stena Line: Stena Line er verdens største privatejede færgerederi og råder over 36 fartøjer på 18 færgeruter i Nordeuropa. Stena Line er dermed en vigtig del af det europæiske logistiknetværk og spiller en væsentlig rolle for turismen i Europa. I Danmark sejler Stena Line på ruterne Frederikshavn-Göteborg og Grenaa-Halmstad. Stena Line er en del af Stena AB, der har omkring 16.000 medarbejdere og en årlig omsætning på 37 milliarder svenske kroner.

Vi følger fortsat myndighedernes anbefalinger og åbner således igen for passagertrafikken på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg. Vi fortsætter naturligvis også med de ekstra sikkerhedsforanstaltninger, vi har indført ombord, og vi har fortsat reduceret antallet af passagerer ombord for at sikre social afstand under rejsen.
Elisabeth Lönne, ansvarlig for Stena Lines danske ruter.