Stena Line gør turen til Danmark billigere for trængte svenske rejsende

Med høj inflation og stigende renter kan en udlandsferie for svenske familier føles langt væk. Nu vælger Stena Line at imødekomme rejsende og deres pressede pengepunge med et nyt tilbud, hvor børn rejser gratis på turen til Danmark.

Sommeren står for døren, og mange svenskere drømmer om en ferie i udlandet. Desværre betyder den høje inflation og den lave svenske krone, at mange svenske familier af den grund vælger at holde ferie hjemme i Sverige. Ifølge Visit Sweden planlægger hele 37 procent af de adspurgte svenskere således at holde ferie hjemme i Sverige netop på grund af den høje inflation.

Derfor gør færgeselskabet, Stena Line, der blandt andet sejler mellem Gøteborg og Frederikshavn, det nu mere prisvenligt at rejse til Danmark med hele familien gennem kampagnen hedder "Børn rejser gratis". Kampagnen gælder for alle bilrejsende med børn under 15 år, der altså kan rejse helt gratis på alle afgange mellem Gøteborg-Frederikshavn, samt Halmstad-Grenaa, hele sommeren.

"At tage hele familien med på ferie behøver ikke at koste en formue, og vi vil gerne gøre det muligt for alle vores kunder at få en udlandsferie i sommer. Derfor har Stena Line nu valgt at tilbyde gratis rejser for børn under 15 år. Med os skal hele familien kunne rejse til Danmark nemt og bekvemt og til en rimelig pris," siger Ulf Staaff, Travel Commercial Manager hos Stena Line.

Stor interesse for rejser til Danmark

Stena Line oplever generelt en stor interesse fra svenske gæster, der ønsker at besøge Danmark. De smukke kystlandskaber, charmerende byer og mange familievenlige aktiviteter gør Danmark til et attraktivt rejsemål. Imidlertid mærker hele rejsebranchen nu, at mange svenskere vælger at blive hjemme på grund af den stigende inflation. Trods de økonomiske udfordringer, håber Stena Line, at deres nye kampagne vil gøre det muligt for flere svenske familier at få en sommerferie i Danmark, samtidig med at den forhåbentlig også kan bidrage positivt til dansk turisme.

"Vi ved, at mange svenske familier stadig drømmer om at opleve nye steder og skabe minder for livet, og det vil vi gerne hjælpe dem med. Samtidig føler Stena Line også et ansvar for at bidrage til turismen i Danmark, og vi håber, at vores tilbud om gratis rejser for børn vil gøre det lettere for familier at tage en pause fra hverdagen og nyde en dejlig ferie i vores naboland. Og så håber vi naturligvis også, at dette initiativ vil være til gavn for aktører i turisme- og restaurationsbranchen i Danmark ved at tiltrække flere svenske gæster til Danmark," afslutter Ulf Staaff.

For mere information, kontakt venligst: Ulf Staaff, Travel Commercial Manager hos Stena Line, på telefon: +46 (0) 765 11 83 52 eller mail: ulf.staaff@stenaline.com

Stena Line er et af Europas førende færgeselskaber med 33.300 sejlads om året og omkring 40 skibe og 20 ruter i Nordeuropa og Middelhavet. Stena Line er en vigtig del af det europæiske logistiknetværk og udvikler nye intermodale fragtløsninger ved at kombinere transport på jernbane, vej og hav. Stena Line spiller også en vigtig rolle for turismen i Europa med sin omfattende passagerdrift. Virksomheden er familieejet, grundlagt i 1962 og har hovedkontor i Göteborg. Stena Line har 6.300 ansatte og omsætter for 19 milliarder svenske kroner årligt. Mere information findes på www.stenaline.com.