Stena Line investerer massivt i nordjysk hotelkapacitet

Rederiet Stena Line skyder et tocifret millionbeløb i Hotel Scandic The Reef, der er øremærket til at renovere alle 210 værelser og føre hotellets varme caribiske tråd helt ned under dynen. Investeringen er et led i rederiets indsats for at udbrede det nordjyske turismepotentiale yderligere.

Det Stena Line-ejede frederikshavnske Scandic The Reef står over for en gigantisk renovering. Over de næste fem år vil hotellets værelser gennemgå en total forvandling og flyde ind i hotellets gennemgribende caribiske tema, som favner gæsterne i receptionen, i restauranten og ikke mindst i hotellets 1500 m2 vandland.

Renoveringen er ikke blot et løft til Scandic-hotellet og overnatningsproduktet i Nordjylland. Det er også et led i Stena Lines strategi for at boste turismen i toppen af Danmark og tiltrække flere svenske turister.

”Vi vil gerne gøre det endnu mere attraktivt for vores svenske gæster at besøge Nordjylland og med denne renovering, er vi i høj grad med til at styrke udbuddet af overnatningstilbud i det nordjyske. Der er særligt gode takter i denne investering for med Scandic The Reefs Caribiske oplevelsesunivers, knytter vi rejsen om bord på færgen endnu tættere sammen med destinationen og skaber en rød tråd for de rejsende. I fjor åbnede vi nemlig den tropiske The Reef Bar på Stena Danica, og det har givet oplevelsen om bord et markant løft,” siger Tony Michaelsen, chef for Stena Lines ruter i Danmark.

Renoveringen er en del af det investeringsprogram, Stena Line i øjeblikket gennemfører for trafikken mellem Sverige og Danmark med det formål at øge antallet af rejsende.

”Jeg er utrolig glad for og stolt over Stena Lines kæmpe investering i The Reef. Ombygningen og moderniseringen vil først og fremmest komme hotellets gæster til gode og vil betyde, at besøgende fremover vil få en endnu mere helstøbt caribisk oplevelse hos os. Ser man investeringen i et større perspektiv, sender vi sammen med Stena Line et stærkt signal om, at vi tror på øget turisme i Frederikshavn”, siger Marianne Bredevang, hoteldirektør på Scandic The Reef.

Den omfattende renovering af det trope-inspirerede hotels 210 værelser kommer til at foregå i etaper ad fire omgange, så man så vidt muligt sikrer, at hotellets gæster fortsat kan nyde deres ophold uden gener fra byggeriet. Håndværkerne gik i starten af november i gang med de første 46 værelser, der står over for den tropiske make-over.

Scandic oplever en generel stigning i efterspørgslen på overnatninger i Nordjylland, og den vil Stena Line og Hotel Scandic The Reef være med til at imødekomme. Dertil skal hotelinvesteringen bidrage til at skubbe endnu mere gang i den nordjyske turisme.  Regionen satser tungt på turisme, idet turismeområdet udgør den største relative andel af det samlede erhvervsliv. Grundlæggende skaber turismen i Nordjylland over 11 milliarder kroner i årlig omsætning og 14.500 regionale arbejdspladser – lige over fem procent af det samlede antal jobs i regionen.Scandic The Reef ligger centralt i Frederikshavn og meget tæt ved færgehavnen. Frederikshavn er en port ind til Nordjylland og et oplagt sted at tage sit udgangspunkt for sit besøg i regionen. Hvis den tropiske stemning skal krydres med yderligere oplevelser i Nordjylland, er hotellet et godt udgangspunkt for ture til blandt andet Nordeuropas største akvarium, Nordsøen Oceanarium, Skagen, Palmestranden i Frederikshavn, Råbjerg Mile og Fårup Sommerland.

Om Scandic The Reef

The Reef er et trope-inspireret hotel i Frederikshavn, der er ejet af rederiet Stena Line og til daglig drives af Scandic Hotels. Hotellet egner sig både til familieferie og forretningsrejse og har et tilhørende 1500 m2 stort vandland, spa, relaxområde, sauna og fitnessrum. The Reef har derudover 14 mødelokaler fra 33 m2 til hele 240 m2.

FAKTA

- The Reef rummer i alt 210 værelser inklusiv to suiter, som alle skal renoveres

Hotellet planlægger at tage renoveringen af værelserne i etaper. I første etape renoveres 46 værelser, som forventes at stå klar fredag i uge 6, 2019. Renoveringen vil i alt bestå af fire etaper, og alle værelserne forventes færdigrenoverede i januar 2022

Det er det lokale firma Trigon, der er hovedentreprenør på projektet.

For mere information kontakt venligst Jesper Waltersson, pressechef for Stena Line, tlf. +46 0704 85 85 32

For pressebilleder, pressetekster og andre spørgsmål kontakt venligst Tina Baungaard-Jensen hos Stena Lines PR- og kommunikationsbureau, EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation, på telefon +45 41 28 10 01 eller mail tbj@ehrenbergsoerensen.com.