Stena Line køber aktier i Africa Morocco Link for at ekspandere uden for Europa

Stena Line har indgået en aftale om at købe 49 procent af aktierne i det marokkanske færgerederi Africa Morocco Link (AML).

AML har hovedkvarter i Tanger, hvor rederiet driver en færgerute mellem Tanger Med i Marokko og Algeciras i Spanien, og til sommer vil AML også lancere en ny højhastighedsrute mellem Tangier Ville og Tarifa. Den første rute er åben for både fragtkunder og passagerdrift, mens den anden rute vil være rettet mod passagerdrift og tage imod gående passagerer og biler.

"Vi er altid på udkig efter nye forretningsmuligheder, der vil sikre os og gøre os konkurrencedygtige i det lange løb. Gibraltarstrædet er en strategisk placering for passagerer, der rejser mellem Europa og Afrika, samt global handel, og fragtmængderne i området forventes at vokse i de kommende år på grund af den positive industrielle vækst og internationale handel i Marokko," siger Niclas Mårtensson, CEO hos Stena Line, og fortsætter;

"Disse ruter, havnene og de omkringliggende industriområder er under udvikling og forventes at drive en sund vækst i fragtmarkedet i de kommende ti år. Det er et meget spændende område at kunne operere i."

Handlen skal godkendes af det marokkanske konkurrenceråd.

For mere information, kontakt venligst:

Stena Lines pressekontor på

+46 (0) 31 - 85 85 83 eller på

press@stenaline.com

Eller kontakt Maria Hellbjörn, PR- og kommunikationschef på mail

maria.hellbjorn@stenaline.com eller telefon +46 (0) 76 511 84 14

Om Stena Line:

Stena Line er et af Europas førende færgerederi med 38 færger og 18 ruter i Nordeuropa med 26.000 afgange hvert år. Stena Line er en vigtig del af det europæiske logistiknetværk og udvikler nye intermodale fragtløsninger ved at kombinere transport mellem jernbane, vej og til søs. Stena Line spiller også en vigtig rolle for turismen i Europa med sine omfattende passagerdrift. Virksomheden er familieejet, blev grundlagt i 1962 og har hovedkvarter i Göteborg. Stena Line har 6.100 ansatte og en årlig omsætning på 19 milliarder SEK.

For mere information, besøg venligst www.stenaline.com

Vi er altid på udkig efter nye forretningsmuligheder, der vil sikre os og gøre os konkurrencedygtige i det lange løb. Gibraltarstrædet er en strategisk placering for passagerer, der rejser mellem Europa og Afrika, samt global handel, og fragtmængderne i området forventes at vokse i de kommende år på grund af den positive industrielle vækst og internationale handel i Marokko.
Niclas Mårtensson, CEO hos Stena Line