Stena Line og Frederikshavn løfter sløret for grønt samarbejde

Stena Line, Frederikshavn Kommune og Frederikshavn Havn inviterer til et fælles pressemøde, hvor vi løfter sløret for et samarbejde i verdensklasse, som er banebrydende for en grønnere transport mellem Danmark og Sverige.

Pressemødet finder sted mandag den 20. september klokken 15.00-16.00 på Frederikshavn Havn, Oliepieren 7, 9900 Frederikshavn.

Den grønne omstilling er en af de største udfordringer i vores samfund. Næsten 90 procent af verdenshandelen foregår via havene og effektiv og miljøvenlig passager- og godstransport er afgørende for, at virksomheder og samfund kan vokse. Det kalder på nyskabende løsninger i vores branche, hvor navigationen først og fremmest peger på handling.

Rederiet Stena Line, kommunen og havnen deler ambitionen om at realisere disse løsninger, og vil sammen sætte en grønnere kurs til fordel for hele Kattegatregionen. Sammen styrer vi mod teknisk innovation, som ikke er set før, og begynder en rejse med masser af potentiale og inspiration til fremtiden.

Vi glæder os til at præsentere det innovative projekt og forhåbentligt inspirere andre til at begive sig ud på den samme rejse.

På pressemødet kan du møde Birgit Stenbak Hansen, borgmester i Frederikshavn Kommune, Mikkel Seedorff Sørensen, CEO for Frederikshavns Havn, Niclas Mårtensson, CEO hos Stena Line samt Elisabeth Lönne, Trade Director hos Stena Line.

PROGRAM:

15.00: Introduktion og præsentationUnderskriftceremoni

15.10: Kort tale af Birgit Stenbak Hansen, borgmester i FrederikshavnKort tale af Niclas Mårtensson, CEO hos Stena Line

15.20-15.40: Mulighed for spørgsmål til deltagerne

15.40-16.00: Mulighed for separate interviews med deltagere

Tilmelding hurtigst muligt og senest den 16. september til Pernille Buch, tlf.: +45 31 77 26 15, pb@ehrenbergsoerensen.com.

Om Stena Line: Stena Line er verdens største privatejede færgerederi og råder over 37 fartøjer på 17 færgeruter i Nordeuropa. Stena Line er dermed en vigtig del af det europæiske logistiknetværk og spiller en væsentlig rolle for turismen i Europa. I Danmark sejler Stena Line på ruterne Frederikshavn-Göteborg og Grenaa-Halmstad. Stena Line er en del af Stena AB, der har omkring 15.700 medarbejdere og en årlig omsætning på 37 milliarder svenske kroner.