Stena Line sikrer den kritiske forsyning ved at holde færgedriften i gang

Fra den 9. november træder de danske myndigheders restriktioner i Nordjylland i kraft for at reducere smitteudviklingen i syv nordjyske kommuner. På den baggrund har Stena Line besluttet at lukke passagertrafikken midlertidigt mellem Frederikshavn og Göteborg. Godstrafikken fortsætter for at holde den kritiske forsyning i gang.

Når de danske myndigheders restriktioner i Nordjylland træder i kraft den 9. november, har Stena Line besluttet at lukke passagertrafikken midlertidigt på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg for at inddæmme smittespredningen. Nedlukningen omfatter rejsende fra både Danmark og Sverige og gælder fra og med mandag og indtil videre til 3. december. Godstrafikken fortsætter for at holde den kritiske forsyning i gang, og transport af gods til, fra og gennem de omfattede kommuner i Nordjylland er fortsat nødvendig af hensyn til forsyningssikkerheden.

Passagerer, som har bestilt rejse med Stena Line på ruten mellem Frederikshavn og Göteborg i denne periode, kan i stedet benytte ruten mellem Grenaa og Halmstad, som fortsat vil være i drift med både passagerer og gods. Fragtchauffører kan fortsat rejse med færgerne Stena Danica, Stena Jutlandica og Stena Nautica mellem både Frederikshavn og Göteborg samt Grenaa og Halmstad.

”Vi tager situationen meget alvorligt. Derfor følger vi de danske myndigheders anbefalinger og har valgt at lukke midlertidigt for passagertrafikken mellem Frederikshavn og Göteborg. Godstrafikken fortsætter på ruten, ligesom ruten mellem Grenaa og Halmstad fortsat vil være i drift med passagerer og fragt. Vi fortsætter med at sejle for at holde varestrømmene i gang og sikre den vigtige forsyning mellem vores lande. Vi er nu i gang med at kontakte de kunder, der har booket rejse med Stena Line mellem Frederikshavn og Göteborg for at finde en god løsning for dem. Derudover har vi i forvejen indført en række sikkerhedsforanstaltninger ombord for at sikre en sikker og tryg overfart,” siger Elisabeth Lönne, Trade Director for Stena Line i Danmark.

Stena Line er en vigtig del af den dansk-svenske infrastruktur. Under pandemien er hovedfokus at holde varestrømmene i gang og sikre den vigtige forsyning af eksempelvis fødevarer og udstyr mellem Danmark og Sverige.

Sikkerheden ombord på Stena Lines færger

Stena Line følger i forvejen myndighedernes restriktioner om brug af mundbind terminaler, havne og ombord på færgerne. Derudover har rederiet indført en række omfattende sikkerhedsforanstaltninger, der skal bekæmpe spredningen af coronavirus og sikre en sikker og tryg rejse ombord på rederiets færger. Sikkerhedsforanstaltningerne er blandt andet social afstand, luftcirkulation med frisk havluft, hyppig og grunding rengøring samt nye tågemaskiner, der bruges til at desinficere fællesarealer og kahytter på færgerne. Se hele listen over Stena Lines anti-coronavirus sikkerhedsforanstaltninger via linket: https://www.stenaline.dk/sail-safe.

For yderligere information om de gældende regler og anbefalinger fra de danske myndigheder henviser Stena Line til: https://coronasmitte.dk/restriktioner-i-nordjylland.

For mere information, kontakt venligst: Stena Line Group Press Office på telefon: +46 (0)704 85 85 32 eller mail: press@stenaline.com.

Om Stena Line: Stena Line er verdens største privatejede færgerederi og råder over 36 fartøjer på 18 færgeruter i Nordeuropa. Stena Line er dermed en vigtig del af det europæiske logistiknetværk og spiller en væsentlig rolle for turismen i Europa. I Danmark sejler Stena Line på ruterne Frederikshavn-Göteborg og Grenaa-Halmstad. Stena Line er en del af Stena AB, der har omkring 16.000 medarbejdere og en årlig omsætning på 37 milliarder svenske kroner.

Hurtige fakta

Tweet dette