• Upptec/

Undo indgår partnerskab med Upptec for at levere hurtigere skadesanmeldelser i Danmark

Report this content

Undo Forsikring blev stiftet i maj 2018 og indgik samarbejde med Tryg Forsikring. Undo er et digitalt forsikringsselskab, som arbejder på at gøre bil-, indbo-, ulykke- og rejseforsikring så transparent som muligt. Målet er, at forbrugeren kun betaler for de ting, de ønsker at være dækket af.

Undo Forsikring er et 100% digitalt forsikringsselskab, der giver danskerne styringen over deres forsikring. De er den første mobil-app-baserede forsikringsudbyder i Danmark og sigter på at have så meget af deres kommunikation med kunder som muligt gennem deres prisvindende apps. Hele processen, fra køb af en forsikring til anmeldelse af en skade kan gennemføres på få minutter. På den måde har Undo har skabt et produkt, som fundamentalt adskiller sig fra de traditionelle forsikringsselskaber, hvor opdatering af policer og klarhed over, hvad man er dækket af, ikke altid er ligeså elegant en proces.

Undo Forsikring ser sig selv som en tech-virksomhed, der "tilfældigvis sælger forsikring gennem en app", og nu har de indgået et partnerskab med det Malmö-baserede insurtech-selskab Upptec for at levere en endnu mere problemfri og hurtigere kunde- og skadeanmeldelsesoplevelse – i første omgang på indboforsikring.

Løsningen, som Upptec vil levere på indboforsikring, er tæt på en plug-and-play-løsning, der kræver lidt til næsten ingen tekniske tilpasninger eller udvikling for skadesanmelderen, men til gengæld skal komme kunden til gode i forbindelse med tilbagebetalingen efter en skade.

Sammen med Upptec vil Undo med tiden automatisere en større del af skadebehandlingen, som vil blive fuldt integreret med Undos prisvindende app.

"Vi er ekstremt glade og stolte over at indgå partnerskab med Upptec som den første forsikringsudbyder i Danmark. Implementeringen af Upptecs open-link og connect har øget vores effektivitet i vores skadebehandling på indboskader og taget vores kundeoplevelse til nye højder. Vi er spændte på at se, hvad vores partnerskab vil udvikle sig til i fremtiden med hensyn til automatisering af skadebehandling." siger Camilla Morell, Head of Claims i Undo Forsikring.

"Vi er stolte over at indgå partnerskab med Undo og sammen skubbe grænserne for mobile skadeanmeldelsesoplevelser. Undo har en unik position i Danmark og har fuldt ud forstået behovene hos den næste generation af forsikringskunder. Personligt er jeg spændt på at se de fremskridt, vores fælles bestræbelser vil føre til." siger Andreas Martin, CEO hos Upptec.

Ifølge Undo er automatisering nøglen til at levere mere forsikring til lavere priser, uden at gå på kompromis med den oplevelse kunderne har. Takket være Undos innovative koncept, er Undo blevet tildelt flere priser og vokser i øjeblikket betydeligt hurtigere end andre forsikringsselskaber i Danmark.

"Dette er et historisk partnerskab for os, da Undo er den første forsikringsudbyder i Danmark, der bruger Upptecs løsninger til at håndtere skader. Jeg er virkelig imponeret over, hvor hurtigt Undo gik fra vores første møde til at være klar til at integrere Open-Link.

Sammen har vi sikret, at vores løsning er fintunet til det danske marked med værdifulde indsigter fra Undo angående det danske forsikringslandskab. Jeg ser frem til vores samarbejde om at levere en automatiseret, digital og innovativ skadebehandling,” siger Niklas Lundberg, kommerciel direktør for Nordics hos Upptec.

Kontakt:

Marketing & PR: Matilda.hansson@upptec.com