• Upptec/

Undo i nytt samarbete med Upptec för att leverera den snabbaste skadehanteringen i Danmark

Report this content

Undo lanserades i maj 2018 i samarbete med Tryg koncernen som har många års erfarenhet inom försäkringsbranschen. Det digitala försäkringsbolaget Undo gör försäkringar för bil, lösöre, personskador och resor så transparenta som möjligt så att kunderna endast betalar för det de vill ha täckning för. På så sätt skapar Undo en värdefull produkt som ger kunder möjlighet att anpassa sin försäkring efter sina behov.

Undo är ett 100% digitalt försäkringsbolag som ger de danska försäkringstagarna transparens vid sina fingertoppar. De är Danmarks första försäkringsbolag som endast finns i en mobil-app och de kanaliserar alla interaktioner med sina försäkringstagare genom sin moderna och intuitiva app. Hela processen, från att köpa en försäkring till att göra en skadeanmälan, kan slutföras på några minuter genom deras prisbelönta kundresa i appen. Undo har skapat en produkt som skiljer sig fundamentalt från de traditionella försäkringsbolagen.

Nu har det unga tech-företaget som ”råkar sälja försäkringar via en app" gått samman med det Malmöbaserade insurtech-bolaget Upptec för att leverera en ännu smidigare och snabbare kund- och skaderesa. Lösningen som Upptec kommer att leverera är nästintill en "plug-and-play" lösning som nästan inte kräver någon teknisk anpassning eller utveckling. Tillsammans med Upptec kommer Undo med tiden att automatisera hanteringen av skador helt integrerat i Undos app.

"Vi är extremt glada och stolta över att samarbeta med Upptec som den första försäkringsgivaren i Danmark. Implementeringen av Upptecs Open-Link och Connect har ökat vår effektivitet i vår hantering av lösöresskador och tar vår kundupplevelse till nästa nivå. Vi ser fram emot att se vad vårt partnerskap kommer att utvecklas till i framtiden när det gäller automatiserad hantering av skadeprocessen." säger Camilla Morell, Skadechef på Undo.

"Vi är stolta över att samarbeta med Undo och tillsammans se vad som är möjligt att göra i mobila skadeupplevelser. Undo har en unik position i Danmark och har till fullo förstått behoven hos nästa generations försäkringstagare. Jag är personligen exalterad över att se de framsteg våra gemensamma insatser kan komma att leda till." säger Andreas Martin, VD på Upptec.

Enligt Undo är automatisering nyckeln till att leverera fler försäkringar till lägre priser utan att kompromissa på kundernas upplevelse. Tack vare Undos innovativa koncept har de vid flertalet gånger blivit belönade och växer för närvarande avsevärt snabbare än andra försäkringsbolag i Danmark.

"Detta är ett historiskt partnerskap för oss eftersom UNDO är den första försäkringsgivaren i Danmark som använder Upptecs lösningar för att hantera skadeärenden. Jag är verkligen imponerad över hur snabbt Undo rörde sig från vårt första möte till att vara redo att integrera Open-Link. Tillsammans har vi säkerställt att vår lösning är fint anpassad för den danska marknaden, med värdefulla insikter från Undo om det danska försäkringslandskapet. Jag ser fram emot vårt samarbete för att leverera en automatiserad, digital och innovativ hantering av skador." säger Niklas Lundberg, Commercial Director för Norden på Upptec.

Kontaktinformation:

Marketing & PR: Matilda.hansson@upptec.com