Delårsrapport jan-mar: Rekord i nye kontrakter

• Lejeindtægterne steg med 7 procent til 1.040 millioner SEK (971).
  • Driftsoverskuddet steg med 8 procent til 718 millioner SEK (667).
  • Administrationsresultatet udgjorde 424 millioner SEK (457).
  • Periodens resultat udgør 348 millioner SEK (255), hvilket svarer til et resultat pr. aktie på 1,13 SEK (0,83).

Ulrika Hallengren, koncernchef for Wihlborgs, kommenterer det første kvartal:

- Den høje aktivitet på udlejningsmarkedet fortsatte i første kvartal med en ny rekord for udlejningen med nye kontrakter til en værdi af 177 millioner SEK. Nettoudlejningen udgjorde 29 millioner SEK, og det er således 36 kvartal i træk med positiv nettoudlejning. Der er fortsat god efterspørgsel på erhvervslejemål i høj kvalitet, med god beliggenhed og gode forudsætninger for trivsel, effektivitet og innovation.

- Selv i en tid præget af udfordringer har vi formået at gøre fremskridt, og vi fortsætter med at investere i nye spændende projekter. Det betyder, at når eksterne faktorer som konjunkturer og renteniveau forbedres, så befinder vi os i en fordelagtig position med gode forudsætninger for at accelerere.

I løbet af kvartalet har vi haft fortsat fokus på at energieffektivisere porteføljen, idet vores kølevarmepumpeinnovation har bidraget til energibesparelser på cirka 30 procent i flere ejendomme. Også vores forstærkede indsats med henblik på at øge andelen af godkendte leverandører i overensstemmelse med vores bæredygtighedskrav har givet resultater med en stigning fra 72 til 84 procent sammenlignet med sidste kvartal. På den svenske side lever 99 procent af leverandørerne op til kravene.

I dag kl. 09.00 præsenterer Ulrika Hallengren og Arvid Liepe delårsrapporten ved et webcastet telefonmøde.

Link til webcast:

Denne information er information, som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) har pligt til at offentliggøre i henhold til EU's forordning om markedsmisbrug og lov om værdipapirhandel. Informationen er afgivet af nedenstående kontaktpersoner med henblik på offentliggørelse den 23. april 2024 kl. 07.30 CEST.

For mere information bedes du kontakte:
Ulrika Hallengren, koncernchef, +46 (0)40-690 57 95
Arvid Liepe, koncernøkonomi- og finanschef, +46 (0)40-690 57 31

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) er et ejendomsselskab med fokus på kommercielle ejendomme i Øresundsregionen. Ejendomsporteføljen er beliggende i Malmø, Helsingborg, Lund og København. I Malmø, Lund og Helsingborg er Wihlborgs det førende ejendomsselskab. Ejendommene har en bogført værdi på 4,5 milliarder SEK med en årlig lejeindtægt på 57 milliarder SEK. Wihlborgs er noteret på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Tags:

Citater