Wihlborgs køber ejendom i Birkerød

Wihlborgs har erhvervet ejendommen Bregnerødvej 140-144 i Birkerød beliggende i Rudersdal Kommune. Ejendommen bliver derved Wihlborgs fjerde i den nordsjællandske kommune.

Kontorejendommen erhverves for en købesum på 73,5 MDKK og overtagelse sker d. 1. december 2021. Grundarealet er 15.000 kvadratmeter, og udlejningsarealet udgør cirka 7.148 kvadratmeter fordelt på fire bygninger. Samlede leje udgør 4,9 MDKK og fuldt udlejet udgør 6,2 MDKK.

Ejendommen er 80% udlejet til NKT Photonics A/S, som er den største lejer i ejendommen. NKT Photonics A/S er desuden den næststørste lejer i Wihlborgs’ nærliggende ejendom Blokken 84. Wihlborgs har yderligere to ejendomme i Rudersdal Kommune.

- Bregnerødvej er et godt supplement til vores eksisterende ejendomme i området. Vi har en god og stabil organisation, hvorfor vi kan tilbyde vores kunder stor fleksibilitet og effektiv forvaltning. Det er samtidig positivt, at vi nu styrker vores samarbejde med NKT Photonics A/S, som er en vigtig lejer for os, fortæller Ulrika Hallengren, vd for Wihlborgs.

For yderligere information kontakt:
Ulrika Hallengren, vd, +46 (0)40-690 57 95

Wihlborgs A/S er et ejendomsselskab med fokus på kommercielle ejendomme i Øresundsregionen. Wihlborgs har ejendomme i Malmø, Helsingborg, Lund og København. I Malmø, Lund og Helsingborg er Wihlborgs det førende ejendomsselskab. Ejendommenes bogførte værdi udgør 47,7 Mdkr med en årlig lejeindtægt på 3,3 Mdkr. Wihlborgs er noteret på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Citater

Bregnerødvej er et godt supplement til vores eksisterende ejendomme i området. Vi har en god og stabil organisation, hvorfor vi kan tilbyde vores kunder stor fleksibilitet og effektiv forvaltning. Det er samtidig positivt, at vi nu styrker vores samarbejde med NKT Photonics A/S, som er en vigtig lejer for os.
Ulrika Hallengren, vd for Wihlborgs