Wihlborgs køber ejendom på det ydre Østerbro i København

Bispebjerg Hospital (Børne- og Ungdomspsykiatrien) disponerer i dag over 1.100 m2 af bygningen. Resten af arealerne er udlejet til et kontorhotel, der flytter ud af lokalerne i den nærmeste fremtid. Derefter går Wihlborgs i gang med en renovering med det formål at kunne tilbyde nye lejere moderne og fleksible kontorlokaler, samt en forbedring af ejendommens drift og energimærkning.

Ejendommen støder op til Wihlborgs naboejendom på Lersø Parkallé 103-105.

-Takket være den høje belægningsgrad får vi gode forudsætninger for at planlægge den videre udvikling af ejendommen. Der er stor efterspørgsel efter funktionelle kontorer i nærheden af Københavns centrum, som vi er opsatte på at kunne imødekomme, siger Ulrika Hallengren, administrerende direktør hos Wihlborgs.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Ulrika Hallengren, adm. direktør, +46 040-690 57 95
Søren Kempf Holm, direktør for Wihlborgs A/S, +45 40 21 80 59

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) er et ejendomsselskab med fokus på erhvervsejendomme i Øresundsregionen. Ejendomsporteføljen er placeret i Malmø, Helsingborg, Lund og København. I Malmø, Lund og Helsingborg er Wihlborgs det førende ejendomsselskab. Den bogførte værdi af ejendommene udgør 50,6 mia. SEK med en årlig lejeværdi på 3,5 mia. SEK. Wihlborgs er noteret på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Tags:

Hurtige fakta

Wihlborgs har erhvervet ejendommen Lersø Parkallé 107, der støder op til en af Wihlborgs eksisterende ejendomme på Ydre Østerbro i København. Arbejdet med at højne ejendommens standard vil gå i gang inden længe. Kontorejendommen blev erhvervet for en købesum af 54 mio. DKK med overtagelse den 1 juli. Udlejningsarealet udgør 3.600 m2.
Tweet dette

Citater

Takket være den høje belægningsgrad får vi gode forudsætninger for at planlægge den videre udvikling af ejendommen. Der er stor efterspørgsel efter funktionelle kontorer i nærheden af Københavns centrum, som vi er opsatte på at kunne imødekomme.
Ulrika Hallengren, administrerende direktør hos Wihlborgs