Wihlborgs køber ejendomme i København på 52 000 kvm

Hedegaardsvej 88 har et udlejningsareal, som udgør 26 400 kvm. I dag er der flere forskellige lejere i ejendommen, hvor PostNord er den største lejer. Den samlede bruttolejeindtægt for ejendommen løber op i 40 MDKK.

Amager Strandvej 390 har et udlejningsareal på 25 400 kvm, og det fordeler sig på 21 100 kvm kontor og kontorhotel, 3 500 kvm nyrenoveret konference, samt 800 kvm lager. Den samlede bruttolejeindtægt for ejendommen løber op i 42 MDKK.

De nye ejendomme ligger helt tæt på metroen, hvor der er 12 minutters rejsetid til indre by. Der findes desuden gode forbindelser til både Danmark og Sverige samt til udlandet via Københavns Lufthavn, som ligger helt tæt på.

- Vores to nye ejendomme på Amager har en fantastisk placering, og de supplerer vores eksisterende portefølje rigtig godt. Med de to nye ejendomme kan vi servicere både indre og ydre København, og vi har nu noget at tilbyde kunder, som ønsker en lokation tættere på København. Vi har overtaget nogle meget veldrevne ejendomme, og vi skal nu bruge vores kompetencer til at udvikle og skabe nogle yderst velfungerende og attraktive flerbrugerejendomme, siger Søren Holm, adm. Direktør for Wihlborgs.

For yderligere information kontakt:
Søren Kempf Holm, adm. Direktør, Wihlborgs A/S, +45 40 21 80 59
Ulrika Hallengren, vd, Wihlborgs Fastigheter +46 40 690 57 95

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) er et ejendomsselskab med fokus på erhvervsejendomme i Øresundsregionen. Ejendomsporteføljen er placeret i Malmø, Helsingborg, Lund og København.I Malmø, Lund og Helsingborg er Wihlborgs det førende ejendomsselskab. Den bogførte værdi af ejendommene udgør 51,8 mia. SEK med en årlig lejeværdi på 3,5 mia. SEK. Wihlborgs er noteret på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Tags:

Hurtige fakta

Wihlborgs har indgået en aftale om at købe ejendommene på Hedegaardsvej 88 og Amager Strandvej 390 i København, der tilsammen udgør 52 000 kvm. Begge ejendommes beliggenhed er tæt på Kastrup og Københavns Lufthavn, og de er samtidig placeret nær to metrostationer, hvilket giver kort transporttid til det centrale København. Kontorejendommene erhverves for en købspris på 1 075 MDKK og overtagelse er den 1. september 2022. Sælgerne er PFA DK Ejendomme Høj, som er ejet af PFA Pension.
Tweet dette

Citater

Vores to nye ejendomme på Amager har en fantastisk placering, og de supplerer vores eksisterende portefølje rigtig godt. Med de to nye ejendomme kan vi servicere både indre og ydre København, og vi har nu noget at tilbyde kunder, som ønsker en lokation tættere på København. Vi har overtaget nogle meget veldrevne ejendomme, og vi skal nu bruge vores kompetencer til at udvikle og skabe nogle yderst velfungerende og attraktive flerbrugerejendomme.
Søren Holm, adm. Direktør for Wihlborgs