Wihlborgs opfører ny skole på 11.600 kvm i Hørsholm

Wihlborgs skal opføre en ny skolebygning til Nordsjællands Grundskole & Gymnasium (NGG) i Hørsholm nord for København med plads til 1500 elever og ansatte.

Den nye privatskole vil omfatte: Early Years, indskoling, 1. til 10. klasse, SFO samt gymnasium og internationale klasser. Skolen bliver opført i tre etager med i alt 11.600 kvm i en modulær struktur med tagterrasser. Det gør det muligt at opdele eller udvide bygningen i fremtiden. Bygningen vil blive certificeret i henhold til DNGB-standarden på guldniveau.

Skolen er placeret i nærheden af andre ejendomme ejet af Wihlborgs, herunder Slotsmarken 10-18.

- Vi har været tilfredse med det gode samarbejde med Wihlborgs i hele processen, og ser frem til at fortsætte det i mange år fremover, når vi flytter ind i vores nye skole. De værdier og tanker om bæredygtighed, som Wihlborgs har indarbejdet i projektet, er i overensstemmelse med NGG's vision om at udvikle fremtidens skole, siger Thomas Thrane, rektor for NGG.

- Projektet er et stort og spændende skridt i Wihlborgs’ udvikling. Vi er glade for, at NGG og Hørsholm kommune viser os tilliden, og vi ser frem til at bidrage til et inspirerende læringsmiljø, som vi tror på er en langsigtet investering i uddannelse og fremtidens erhverv, siger Søren Holm, direktør for Wihlborgs A/S.

Vi udvider nu vores portefølje med en moderne skolebygning af høj standard. Det bliver også et positivt bidrag til hele nærområdet, siger Ulrika Hallengren, administrerende direktør for Wihlborgs.

Wihlborgs overtager ejendommen i december 2023, og byggeriet forventes at være færdigt i løbet af andet halvår af 2025. Projektet indebærer en investering på 260 millioner DKK.

For yderligere information kontakt:
Søren Kempf Holm, direktør for Wihlborgs A/S, +45 40 21 80 59
Ulrika Hallengren, administrerende direktør for Wihlborgs Fastigheter, +46 040-690 57 95

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) er et ejendomsselskab med fokus på kommercielle ejendomme i Øresundsregionen. Ejendomsporteføljen er beliggende i Malmø, Helsingborg, Lund og København. I Malmø, Lund og Helsingborg er Wihlborgs det førende ejendomsselskab. Ejendommene har en bogført værdi på 56 milliarder SEK med en årlig lejeindtægt på 4,3 milliarder SEK. Wihlborgs er noteret på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Tags:

Hurtige fakta

Wihlborgs skal opføre en ny skolebygning til Nordsjællands Grundskole & Gymnasium i Hørsholm nord for København med plads til 1500 elever og ansatte. Lokalplanen er godkendt af Hørsholms Kommunalbestyrelse, og dermed kan projektet påbegyndes.
Tweet dette

Citater

Projektet er et stort og spændende skridt i Wihlborgs’ udvikling. Vi er glade for, at NGG og Hørsholm kommune viser os tilliden, og vi ser frem til at bidrage til et inspirerende læringsmiljø, som vi tror på er en langsigtet investering i uddannelse og fremtidens erhverv.
Søren Holm, direktør for Wihlborgs