Metsä Board uudistaa taivekartonkivalikoimaansa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 26.4.2019

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board tuo markkinoille uudistetun ja parannetun taivekartonkivalikoiman. Uudistetulla tuotevalikoimalla Metsä Board auttaa merkkituotevalmistajia ja pakkausjalostajia vastaamaan tulevaisuuden pakkausten vaatimuksiin. Metsä Boardin taivekartongit auttavat säästämään resursseja, pienentämään hiilijalanjälkeä ja varmistamaan tuoteturvallisuuden pakkaamisessa.

Uudistettu taivekartonkivalikoima tarjoaa tuotteesta riippuen lisämahdollisuuksia pakkausten keventämiseen ja siten auttaa pienentämään hiilijalanjälkeä sekä lisää pakkausten houkuttelevuutta parannetuilla visuaalisilla ominaisuuksilla. Tuotevalikoiman yksinkertaistamisen kautta myös Metsä Boardin tuotteiden tunnetusti korkea tasalaatuisuus ja toimitusvarmuus paranevat entisestään.

”Tulevaisuuden pakkaamisen avaintavoitteena on luoda parempia brändikokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. On tärkeää kehittää uusia ja parempia ratkaisuja, jotka tekevät pakkauksista entistäkin ympäristöystävällisempiä ja kestävämpiä. Olemme jatkokehittäneet kartongeissamme käytettävää kemihierrettä, minkä ansiosta olemme voineet parantaa kartonkiemme suorituskykyä edelleen ja antaa merkkituotevalmistajille lisämahdollisuuksia keventää pakkauksiaan”, kertoo Metsä Boardin kehitysjohtaja Ari Kiviranta.

Metsä Boardin uudistettu taivekartonkivalikoima tarjoaa suorituskykyä vaativissa loppukäytöissä, kuten ruoka-, kosmetiikka-, terveydenhoito- ja luksuspakkauksissa sekä graafisissa sovelluksissa. Valikoima koostuu viidestä eri lajista:

MetsäBoard Natural FBB - NEW on päällystämätön, jäykkä OBA-vapaa taivekartonki, joka tuo pakkaukseen trendikkään ja autenttisen luonnollisen pinnan.

MetsäBoard Classic FBB tarjoaa kuten ennenkin ylivertaisen jäykkyyden ja saantoedun.

MetsäBoard Pro FBB OBAfree - NEW on OBA-vapaa taivekartonki, jossa luonnostaan korkea vaaleus yhdistyy erinomaiseen painettavuuteen.

MetsäBoard Pro FBB Bright - NEW on monikäyttöinen taivekartonki, jossa on korkea vaaleus sekä pinnassa että taustassa. Se tarjoaa myös lisämahdollisuuksia pakkauksen keventämiseen.

MetsäBoard Prime FBB Bright - NEW yhdistää huippuvaaleuden, erinomaisen painettavuuden sekä korkean jäykkyyden. Myös taustapuolelta päällystetty kartonki tuo kestävää ylellisyyttä huipputuotteiden pakkauksiin.

Uudistetuista lajeista on saatavilla näytteitä ja koeajoja toukokuusta alkaen.

Metsä Board on edelläkävijä ja innovaatiojohtaja korkealaatuisissa kevyissä kartongeissa. Kevyiden kartonkien valmistus kuluttaa vähemmän raaka-aineita, energiaa ja vettä, ja ne keventävät kuljetuspainoja ja vähentävät jätettä. Kaikki tämä pienentää hiilijalanjälkeä pakkauksen koko elinkaaren ajan.

Linkki valokuvaan

Marjo Halonen, Viestintäjohtaja, Metsä Board

Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board is a leading European producer of premium fresh fibre paperboards including folding boxboards, food service boards and white kraftliners. Our lightweight paperboards are developed to provide better, safer and more sustainable solutions for consumer goods as well as retail-ready and food service applications. We work together with our customers on a global scale to innovate solutions for better consumer experiences with less environmental impact. The pure fresh fibres Metsä Board uses are a renewable resource, traceable to origin in sustainably managed northern forests.

The global sales network of Metsä Board supports customers worldwide, including brand owners, retailers, converters and merchants. In 2018, the company’s sales totalled EUR 1.9 billion, and it has approximately 2,400 employees. Metsä Board, part of Metsä Group, is listed on the Nasdaq Helsinki.

Follow Metsä Board: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

www.metsagroup.com

Metsä Group is a forerunner in sustainable bioeconomy utilising renewable and sustainably managed northern forests. Metsä Group focuses on wood supply and forest services, pulp, fresh fibre paperboards as well as tissue and greaseproof papers.

Metsä Group’s sales totalled EUR 5.7 billion in 2018, and it employs approximately 9,300 people. The Group operates in some 30 countries. Metsäliitto Cooperative is the parent company of Metsä Group and is owned by approximately 103,000 Finnish forest owners.

Follow Metsä Group: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare