Metsä Board lanceert verbeterde folding boxboard portfolio

Metsä Board Corporation press release 26.04.2019

Metsä Board – deel van Metsä Group – lanceert haar nieuwe, verbeterde folding boxboard portfolio, speciaal ontworpen om brandowners en verpakkingsdrukkers te helpen om de grote verpakkingsproblemen op te lossen: minder ecologische voetafdruk, minder gebruik van materialen zonder in te boeten op voedselveiligheid.

De nieuwe portfolio biedt niet enkel lightweighting, maar ook verbeterde visuele eigenschappen waardoor het merkimago verstevigd wordt. De vernieuwde en vereenvoudigde portfolio verbetert tegelijkertijd ook de kwaliteitsconsistentie en leveringsbetrouwbaarheid.

“De verpakking van de toekomst draait rond de creatie van betere merkervaring met minder milieu impact. Het is belangrijk dat we onze oplossingen voortdurend blijven ontwikkelen om verpakkingsmaterialen veiliger en duurzamer te maken. Dankzij verbeterde High Yield Pulp kunnen we onze kwaliteiten verder verbeteren waardoor brandowners hun verpakkingen nog lichter kunnen maken”, zegt Ari Kiviranta, SVP Development, Metsä Board.

De nieuwe portfolio bevat premium, lightweight folding boxboards die beter presteren in veeleisende toepassingen zoals voeding, cosmetica, farmacie, luxeverpakkingen en grafische toepassingen. De portfolio bevat vijf kwaliteiten:

MetsäBoard Natural FBB - NEW is een ongestreken, stevig, OBA-vrij karton met een trendy natuurlijk oppervlak dat authenticiteit biedt voor high-end verpakkingen.

MetsäBoard Classic FBB blijft ongewijzigd en biedt superieure stijfheid en opdikking.

MetsäBoard Pro FBB OBAfree - NEW is een verbeterde, OBA-vrije kwaliteit met hoge natuurlijke helderheid in combinatie met uitstekende bedrukbaarheid.

MetsäBoard Pro FBB Bright - NEW is een multipurpose karton met hoge helderheid op top-en rugzijde, met mogelijkheid tot lightweighting

MetsäBoard Prime FBB Bright - NEW combineert uitstekende helderheid met een nieuwe, blauwwitte schijn en hoge stijfheid. Een duurzaam luxekarton voor high-end verpakkingen.

De nieuwe, verbeterde kwaliteiten zijn beschikbaar in stalen en trials vanaf mei.

Metsä Board is de pionier en innovatieleider in premium lightweight paperboards die minder impact hebben op het milieu dan conventionele kwaliteiten. Onze kwaliteiten gebruiken minder grondstoffen, energie en water. Ze wegen minder in transport en creëren minder afval. Dit alles resulteert in een lagere ecologische voetafdruk van de ganse levenscyclus van de verpakking.

Link naar foto

Contacteer voor meer informatie:

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board

Mobiel: +358 (0)50 598 7046

E-mail: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board is een leidinggevende Europese producent van premium paperboards van nieuwe vezels waaronder folding boxboard, food service board en witte liners. De lichte kartonsoorten zijn ontwikkeld als de betere, veiliger en meer duurzame oplossing voor consumentengoederen, retail-ready en food service toepassingen. We werken wereldwijd samen met onze klanten om tot innovatieve oplossingen te komen voor betere consumentenervaringen die minder impact hebben op het milieu. De pure, nieuwe houtvezels die Metsä Board gebruikt zijn hernieuwbaar en traceerbaar tot hun oorsprong in de noordelijke bossen.

Het globale verkoopsnetwerk van Metsä Board bedient klanten wereldwijd, zowel eindverbruikers als verwerkers, retailers en groothandelaren. In 2018 bedroeg de totale omzet van Metsä Board 1,9 miljard euro. Metsä Board stelt ongeveer 2400 mensen te werk. Metsä Board is onderdeel van Metsä Group en is beursgenoteerd op de NASDAQ OMX Helsinki.

Volg Metsä Board: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

www.metsagroup.com

Metsä Group is een trendsetter in bioeconomie door het gebruik van herbruikbaar hout van duurzaam beheerde noordelijke bossen. Metsä Group focust op wood supply en forest services, hout producten, pulp en vouwkarton, tissue en cooking papers gemaakt van nieuwe vezels.

De totale omzet van Metsä Group bedroeg 5,7 miljard euro in 2018 en het bedrijf stelt ongeveer 9300 mensen te werk. De groep is actief in ongeveer 30 landen. Metsäliitto Cooperative is het moederbedrijf van Metsä Group en is eigendom van ongeveer 103.000 Finse boseigenaars.

Volg Metsä Group: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare

Abonneren