Metsä Boardin 360 palvelukokonaisuus auttaa optimoimaan pakkausta

Report this content

Kuluttajien huolenaiheet ja tiukentuvat säädökset ovat lisänneet kysyntää vastuullisille ja turvallisille pakkausratkaisuille. Samalla suorituskyvyn ja tehokkuuden parantaminen ovat entistä tärkeämpiä. Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Boardin uusi 360 Services tuo asiakkaille hyötyjä läpi pakkausarvoketjun aina kierrätettävyydestä brändin vaikuttavuuteen, tuotannon ja toimitusketjun tehokkuuteen sekä ympäristövaikutusten vähentämiseen täydentäen yhtiön korkealaatuisten kartonkien tarjoomaa.

Toimivat kiertotalousratkaisut edellyttävät innovaatioita ja yhteistyötä. "Uusien ratkaisujen tarve on kova ja niiden kehittämiseksi tarvitaan kumppanuuksia. Yhteistyöllä pystytään kehittämään, testaamaan ja tuomaan markkinoille uusia ratkaisuja nopeammin ja menestymään. Kevyet huippuluokan kartongit ovat meidän ratkaisumme lähtökohta, ja pystymme auttamaan asiakkaitamme maksimoimaan niiden suorituskyvyn läpi pakkausarvoketjun. Tarjoomamme yltää siis vielä kartonkeja pidemmälle”, kertoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.

Metsä Boardin 360 Services perustuu yhtiön syvälliseen kartonki- ja pakkausosaamiseen, joka on tulosta vuosikymmenten yhteistyöstä johtavien maailmanlaajuisten teknologiatoimittajien, tutkimuslaitosten, brändinomistajien, jalostajien, painajien, aaltopahvin valmistajien sekä logistiikka- ja IT-toimittajien kanssa.

Metsä Boardin 360 Services koostuu viidestä kokonaisuudesta:

Kestävän kehityksen palvelu auttaa varmistamaan vaatimusten mukaisuuden sekä auttaa pienentämään pakkauksen ympäristövaikutuksia
Pakkaussuunnittelupalvelu mahdollistaa paremman kuluttajakokemuksen pienemmillä ympäristövaikutuksilla.
Tekninen palvelu hyödyntää Metsä Boardin syvällistä teknistä asiantuntemusta jalostus- ja pakkaustehokkuuden parantamiseksi.
T&K-palvelu tarjoaa monipuolista testausta ja erikoisanalytiikkaa sekä yhteisiä T&K-projekteja uusien mahdollisuuksien tutkimiseen
Toimitusketju- ja digitaalinen palvelu auttaa optimoimaan toimitusketjua

”Esimerkiksi vastuullisuuspalveluilla on tällä hetkellä suuri kysyntä. Asiakkaamme etsivät tapoja vähentää pakkaustensa ympäristövaikutuksia. Tarjoomamme avulla voimme auttaa heitä saavuttamaan tavoitteensa ja vähentämään arvoketjunsa fossiilisia hiilidioksidipäästöjä”, Joukio toteaa.

Lue lisää Metsä Boardin 360 Servicestä osoitteesta www.metsaboard.com/services

Kuvalinkki

Marjo Halonen, Viestintäjohtaja, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on Euroopan johtava ensikuitukartonkien valmistaja. Keskitymme kevyisiin ja korkealaatuisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva ja turvallinen raaka-aine kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä. Olemme edelläkävijä vastuullisuudessa, ja tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa innovatiivisia pakkausratkaisuja luomaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli noin 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 400 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 5,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 200 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on noin 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare