• Planmeca Oy/

Planmeca tarjoaa ensimmäisenä hammasalan valmistajana kattavan IoT-ratkaisun suurille klinikoille ja klinikkaketjuille

Suuren hammasklinikan tai kokonaisen klinikkaketjun toiminnan tehokas hallinta vaatii paljon tietoa ja oikeat työkalut tiedon hyödyntämiseen ja analysointiin. Planmecan älykäs IoT-ratkaisu perustuu laitteiden ainutlaatuiseen liitettävyyteen ja tarjoaa kaiken tarpeellisen hammashoitoketjujen kliinisten prosessien ja liiketoimintatiedon menestyksekkääseen hallintaan.

Planmeca on ensimmäinen hammasalan laitevalmistaja, joka tarjoaa kattavan IoT-ratkaisun suurille klinikoille ja klinikkaketjuille. Kaikki Planmecan laitteet – niin hoitokoneet, kuvauslaitteet kuin CAD/CAM-laitteetkin – voidaan yhdistää samaan ratkaisuun hyödyllisten tietojen keräämistä varten. Erinomaisen liitettävyyden ansiosta hammashoitoketjut voivat hyödyntää laitteiden käyttöä koskevia reaaliaikaisia tietoja klinikoidensa toimintojen tehokkaaseen suunnitteluun.

”Ratkaisumme on erityislaatuinen siksi, että se tarjoaa käyttöön ainutlaatuisia laitteiston telemetriatietoja, jotka voidaan yhdistää potilastietojärjestelmän tietoihin ja muihin koko hammashoitoketjusta kerättyihin tietoihin”, kertoo Senior Vice President Tuomas Lokki Planmecalta. ”Entistä kattavammat tiedot tuovat aivan uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan hallintaan ja analysointiin.”

Planmecan älykkään IoT-ratkaisun avulla suuret klinikat ja klinikkaketjut voivat muun muassa seurata potilastuoliaikaa ja arvioida sen perusteella, kuinka paljon hoitoon varatusta ajasta käytetään todelliseen kliiniseen työhön. Ratkaisu mahdollistaa myös instrumenttien käyttöä koskevien kattavien tilastotietojen keräämisen sekä vaadittujen infektiontorjunta- ja säteilyhygieniaprotokollien noudattamisen seurannan. Ratkaisun ansiosta klinikat voivat myös analysoida käyttötrendejä, suunnitella markkinointinsa niiden mukaan, kehittää varainhallintaa ja parantaa toiminnan pitkän aikavälin suunnittelua.

”Hammashoitoalan tulevaisuus on tietovetoinen. Analytiikka ei onnistu ilman informaatiota, joten on tärkeää investoida hammashoitolaitteisiin, jotka mahdollistavat tietojen keräämisen. Mitä varhemmin se aloitetaan, sitä nopeammin klinikka voi parantaa päätöksentekoaan dataa hyödyntäen. Planmecan hammashoitolaitteet on voitu liittää verkkoon jo yli vuosikymmenen ajan – paljon pidempään kuin IoT-ratkaisuista on edes puhuttu teknologia-alalla”, Tuomas Lokki toteaa.

Planmeca esittelee IoT-ratkaisuaan IDS 2019 ‑tapahtumassa.

Tuomas Lokki, Senior Vice President, Planmeca Group
Puh. 00 358 20 7795 523
tuomas.lokki@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, CAD/CAM-tuotteita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmistoratkaisuja. Planmecan pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja sen tuotteita viedään yli 120 maahan. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, joka on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan. Planmeca Oy on osa terveysteknologian alalla toimivaa Planmeca Groupia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 735 miljoonaa euroa, ja se työllistää lähes 2 800 henkilöä maailmanlaajuisesti.