Hines nimitti Trevianin kehittämään vuokraustoimintaa Helsingin keskustassa – Kasarmikatu 21 edustaa ydinkeskustan toimitilakysynnän vahvinta kärkeä

Hines on nimittänyt Trevian Asset Management Oy:n kehittämään Kasarmikatu 21 toimistotalon vuokraustoimintaa Kaartinkaupungissa. LEED Platinum -ympäristösertifioidun arvorakennuksen suurimmat yritysvuokralaiset ovat Roschier ja Danske Bank. Helsingin keskeisimmän bisnesalueen vuosituhannen ensimmäinen uusi toimistorakennus on houkutellut erityisesti rahoitus- ja varainhoitoalaa sekä asianajotoimistoja.

Hines on yksi maailman suurimmista yksityisomistuksessa olevista kiinteistösijoittajista, -kehittäjistä ja -varainhoitajista ja hallinnoi 93,2 miljardin USD:n varallisuutta. Kasarmikatu 21 oli vuonna 2017 amerikkalaisyhtiön ensimmäinen kohde Suomen markkinoilla. 7-kerroksinen noin 16 000 neliömetriä kattava toimistorakennus on rakennettu LEED Platinum -sertifioinnin mukaisesti ja se oli ydinkeskusta-alueen ensimmäinen uusi toimistorakennus kolmeen vuosikymmeneen.

Kasarmikatu 21 arvorakennuksen suurimmat vuokralaiset ovat Roschier Asianajotoimisto Oy ja Danske Bank, jonka toimipaikoista Kaartinkaupungin kohteen tilat ovat Suomen toiseksi suurimmat. Toimistotalossa päätoimipaikkaansa pitävät myös mm. pörssilistattu pohjoismainen pääomarahastoyhtiö Taaleri Oyj sekä kotimainen pääomasijoittaja Sentica Partners Oy.

– Trevianille Kasarmikatu 21 on uudenlainen kohde keskusta-alueen toimistoportfolioon: Siinä yhdistyvät arvokkuus ja modernius täydessä harmoniassa ympäristön historiallisten ja vanhojen arvokiinteistöjen kanssa. Nykyaikaisuus näkyy erityisesti vastuullisuuteen liittyvissä ominaisuuksissa – kiinteistölle on mm. myönnetty korkein LEED-ympäristösertifikaatti Platinum-tasolla, kertoo Trevianin liiketoimintajohtaja Elisa Loitto.

– Otamme innolla vastaan yhteistyön Hinesin kanssa keskustakohteen kehittämiseksi entisestään. Keskusta-alue on säilyttänyt asemansa toimitilakysynnän kärjessä. Kasarmikatu 21 on toimintaympäristöön sulautuva arvokas rakennus, joka on suunniteltu toimistokäyttäjien tämän päivän tarpeet huomioiden tarjoten yritysten vastuullisuuskriteereihin vastaavat muuntojoustavat, avarat ja valoisat toimitilat, sanoo kohteesta vastaava kiinteistövarainhoitaja Outi Kymäläinen Trevianilta.

Kasarmikatu 21 on vastuullisesti rakennettu toimistotalo, jonka julkisivu erottuu ydinkeskustan ympäristössä. Julkisivu on luonnonkivestä valmistettu ja suunniteltu kestämään aikaa ja käyttöä. Aikaa kestävät, laadukkaat materiaalit toistuvat rakennuksen sisätiloissa – sisätiloihin on kivimateriaalin lisäksi käytetty myös puuta, joka on valikoitunut sen kestävyyden ja ympäristöystävällisyyden ansiosta. Toimistotalossa on suosittu oma lounasravintola ja kahvila upeassa valopihassa sekä kattavat aula- ja kokouspalvelut ydinkeskustan businessalueella.

Toimistokiinteistöt ja sijoittajasuhteet:

Elisa Loitto
Liiketoimintajohtaja
Trevian Asset Management Oy
elisa.loitto@trevian.fi

Vuokraus, Kasarmikatu 21:

Outi Kymäläinen
Asset Manager
Trevian Asset Management Oy
outi.kymalainen@trevian.fi

Trevian Asset Management on suomalainen, avainhenkilöidensä omistama toimitiloihin ja asuntoihin keskittyvä kiinteistösijoitus- ja kiinteistövarainhoitoyhtiö, joka tuottaa asiakkaidensa tarpeiden mukaisesti optimoituja ja aktiivisesti hoidettuja kiinteistövarainhoitopalveluja ja -rahastoja. Yrityksen palvelut on suunnattu erityisesti institutionaalisille kiinteistösijoittajille, pankeille sekä muille ammattimaisille sijoittajille. Trevianilla on hallinnoitavanaan 1,2 miljardin euron kiinteistövarallisuus. www.trevian.fi

About Hines

Hines is a global real estate investment, development, and property manager. The firm was founded by Gerald D. Hines in 1957 and now operates in 30 countries. We manage a $93.2B portfolio of high-performing assets across residential, logistics, retail, office, and mixed-use strategies. Our local teams serve 857 properties totaling over 270 million square feet globally. We are committed to a net zero carbon target by 2040 without buying offsets.

To learn more about Hines, visit www.hines.com and follow @Hines on social media.

Hines on nimittänyt Trevianin kehittämään Kasarmikatu 21 toimistotalon vuokraustoimintaa Helsingissä. LEED Platinum -ympäristösertifioidun arvorakennuksen suurimmat yritysvuokralaiset ovat Roschier ja Danske Bank.

Trevianille Kasarmikatu 21 on uudenlainen kohde keskusta-alueen toimistoportfolioon: Siinä yhdistyvät arvokkuus ja modernius täydessä harmoniassa ympäristön historiallisten ja vanhojen arvokiinteistöjen kanssa. Nykyaikaisuus näkyy erityisesti vastuullisuuteen liittyvissä ominaisuuksissa – kiinteistölle on mm. myönnetty korkein LEED-ympäristösertifikaatti Platinum-tasolla.
Elisa Loitto, Liiketoimintajohtaja, Trevian Asset Management
Otamme innolla vastaan yhteistyön Hinesin kanssa keskustakohteen kehittämiseksi entisestään. Keskusta-alue on säilyttänyt asemansa toimitilakysynnän kärjessä. Kasarmikatu 21 on toimintaympäristöön sulautuva arvokas rakennus, joka on suunniteltu toimistokäyttäjien tämän päivän tarpeet huomioiden tarjoten yritysten vastuullisuuskriteereihin vastaavat muuntojoustavat, avarat ja valoisat toimitilat.
Outi Kymäläinen, Asset Manager, Trevian Asset Management