Gebouw van Sandellsandberg Arkitekter gemaakt met GreenCoat® staal, genomineerd voor de World Architecture Festival (WAF) Award 2019

De veelgeprezen meergezinswoning "Lilla Integralen" van Sandellsandberg Arkitekter uit Stockholm, met een gevel gemaakt van duurzaam GreenCoat® voorgelakt staal van SSAB, is genomineerd voor de World Architecture Festival (WAF) Award 2019 in de categorie "Voltooide gebouwen: Huisvesting".

“Lilla Integralen” is een elegante half vrijstaande woning met vier appartementen op drie verdiepingen en een dakterras. Het is gelegen in de nieuwe woonwijk Vallastaden in Linköping, Zweden. De eerste fase van het woningbouwproject in Vallastaden resulteerde in 1000 woningen gebouwd door 40 verschillende architecten.

Lilla Integralen is geïnspireerd door oude industriële gebouwen en heeft een kenmerkende vorm door gebruik te maken van een sinusvormige, geprofileerde gevel gemaakt van premium GreenCoat® voorgelakt staal in de kleur Metallic Silver. De kleur Metallic Silver is gekozen om mooie lichtreflecties te creëren in de relatief dichtbevolkte wijk Vallastaden.

Sandellsandberg Arkitekter koos specifiek voor GreenCoat® vanwege de kleurconsistentie en de sterke bestendigheid tegen corrosie, Uv-straling en krassen, wat helpt om het gebouw vele generaties lang te laten meegaan. Hun beslissing was ook gericht op duurzaamheid.

“Architectuur gaat vandaag de dag niet alleen over design, maar ook over het creëren van duurzame samenlevingen en een betere wereld. Daarom moeten we proberen verschillende duurzame oplossingen te vinden", legt Thomas Sandell van Sandellsandberg Arkitekter uit. "Kiezen voor duurzaam GreenCoat® voorgelakt staal ligt voor de hand bij het zoeken naar een duurzaam, hoogwaardig bouwproduct dat ook nog eens milieuvriendelijk is.”

Niet alleen leveren de GreenCoat®-producten topprestaties en zijn ze mooi, de meeste zijn ook voorzien van een Bio-based Technology (BT) coating met een groot aandeel plantaardige olie in plaats van fossiele olie, die traditioneel wordt gebruikt. Deze gepatenteerde coatingtechnologie is momenteel de enige in zijn soort.

Als erkenning voor het unieke ontwerp is “Lilla Integralen” genomineerd voor de World Architecture Festival (WAF) Award 2019 in de categorie “Voltooide Gebouwen: Huisvesting”. Het gebouw werd ook genomineerd voor de Zweedse Plåtpriset 2019.

De winnaar van de WAF Awards 2019 wordt bekend gemaakt op het World Architecture Festival van 4-6 december in Amsterdam.

Bijschrift foto:

1. Thomas Sandell koos voor GreenCoat® staal voor de gevel van Lilla Integralen vanwege zijn duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en esthetiek.
  2. De kenmerkende sinusvormige profielgevel van "Lilla Integralen" is gemaakt van GreenCoat® staal in de kleur Metallic Silver.
  3. Het elegante, maar speelse "Lilla Integralen" is geïnspireerd op oude industriële gebouwen. Het is genomineerd voor de prestigieuze World Architecture Festival (WAF) Award 2019.

Neem voor meer informatie contact op met:
Lutz Felder, Marketing, SSAB, Tel: +49 211 9125 116

SSAB is een staalbedrijf met vestigingen in Scandinavië en Amerika. SSAB biedt producten en diensten die in nauwe samenwerking met klanten worden ontwikkeld om een sterkere, lichtere en duurzamere wereld te creëren. SSAB heeft medewerkers in meer dan 50 landen. SSAB heeft productiefaciliteiten in Zweden, Finland en de Verenigde Staten. SSAB staat genoteerd op de Nasdaq OMX Nordic Exchange in Stockholm en heeft een secundaire notering op de Nasdaq OMX in Helsinki. www.ssab.com

Tags:

Abonneren