Rubberduck blir Aspiro TV - utvider fra mobil-TV til TV-tjenester for tre skjermer

Aspiros datterselskap Rubberduck Media Lab lanserer i dag endring av selskapets navn til Aspiro TV. Navneendringen tydeliggjør selskapets rolle i konsernet og signalerer et skifte fra å være en ren mobil-TV-tilbyder, mot å levere TV-tjenester til alle enheter og skjermer.

- TV er sammen med musikk på vei til å bli kjernen i det nye og fremtidsrettede Aspiro. Disse to områdene vokser veldig fort, og vi ser frem til et spennende år hvor vi skal lansere sammen med flere nye samarbeidspartnere og i nye markeder, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

Aspiro har allerede lansert TV-applikasjoner for PC-Player og iPad og vil utvide sin produktportefølje ytterligere i 2011, til å omfatte mobil- og webstreaming til alt fra mobiltelefoner, leseplater og bærbare datamaskiner til TV-apparat med nettverkstilkobling.

Med navneendringen vil Aspiro TV også være en tydeligere integrert del av Aspiro-konsernet, som også tilbyr musikkstreaming og mobile forretningsløsninger som mobil betaling. Aspiro er notert på Nasdaq OMX Nordiske børs i Stockholm.

- Rubberduck har vært et godt navn for oss, og det har symbolisert den friske og innovative bedriftskulturen vi har og som har vært selskapets varemerke siden starten i 2004.
Jeg kan love alle våre kunder og samarbeidspartnere at denne positive kulturen vil fortsette å leve og blomstre nå som vi øker våre satsninger enda mer som Aspiro TV, sier Erling Paulsen, leder for Aspiro TV.

Aspiro TV vil være tilstede på Mobile World Congress på felles Aspiro-stand, og vise fram den nye produktporteføljen inkludert klienter for mobil, leseplater og PC. Besøk oss i Barcelona 14-17 februar i Hall 2 - Stand 2A67.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
Tel: +47 908 07 389
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Sjef for Aspiro TV
Tel: +47 945 01 122
e-post:
erling.paulsen@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro har en unik posisjon som verdens eneste leverandør av komplette streamingtjenester for TV og musikk til partnere som vil bruke sitt eget varemerke på tjenesten. Aspiro har mer enn ti års erfaring innenfor mobilteknologi og detaljhandel i Nordeuropa og leverer høykvalitetstjenester til selskaper over hele verden. Kunder inkluderer T-Mobile, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, Tele2, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel og VG. Aspiro er børsnotert på Nasdaq OMX i Stockholm. I 2009 omsatte Aspiros gjenværende virksomhet for 249 MSEK og selskapet har cirka 120 ansatte.

Tags: