• Aspiro TV/

Rubberduck byter namn till Aspiro TV och expanderar från mobil-TV till treskärmslösningar för TV-tjänster

Aspiros dotterbolag Rubberduck Media Lab offentliggör idag att bolagets namn ändrats till Aspiro TV. Namnbytet förtydligar bolagets anknytning till koncernen, liksom signalerar en övergång från att vara en ren mobil-TV leverantör, mot att leverera och hantera TV-tjänster till alla enheter och skärmar.

- TV är tillsammans med musik på väg att bli kärnan i det nya och framtidsinriktade Aspiro. Dessa två områden växer mycket snabbt och vi ser nu fram emot ett spännande år där vi kommer att lansera tjänster tillsammans med flera nya samarbetspartners och på nya marknader, säger Gunnar Sellæg, VD i Aspiro.

Aspiro har redan lanserat TV-applikationer för PC och iPad och kommer att utöka sin produktportfölj ytterligare under 2011 till att omfatta mobil- och webbstreaming till allt från mobiltelefoner, läsplattor och bärbara datorer till TV-apparater med nätverksanslutning.

Med namnbytet blir Aspiro TV också en tydligare integrerad del av Aspiro-koncernen, som också erbjuder musikstreamingtjänster och mobila företagslösningar t.ex. inom mobil betalning. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska börs i Stockholm.

- Rubberduck har varit ett bra namn för oss och det har symboliserat vår fräscha och nyskapande företagskultur som har varit företagets varumärke sedan starten 2004. Jag kan lova alla våra kunder och partners att denna positiva kultur kommer att fortsätta att leva och blomstra nu som vi expanderar ännu mer som Aspiro TV, säger Erling Paulsen, chef för Aspiro TV.

Aspiro TV kommer att närvara vid Mobile World Congress på den gemensamma Aspiro-montern, och visa upp sin nya produktportfölj inklusive mobil, läsplattor och PC-klienter. Besök oss i Barcelona den 14-17 februari i Hall 2 - Stand 2A67.

För mer information, vänligen kontakta:

Kristin Breivik Eldnes
IR- och informationschef
Tel: +47 908 07 389
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Chef för Aspiro TV
Tel: +47 945 01 122
e-post:
erling.paulsen@aspiro.com

Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för TV och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis T-Mobile, Telefonica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2009 till 249 MSEK och företaget har cirka 120 anställda.