Energi Norge utnevnte Fortums Stian Mathisen til klimaambassadør

Under Energi Norges strategisamling for organisasjonens 280 medlemsbedrifter i dag fikk kommunikasjonssjef Stian Mathisen i Fortum tittelen klimaambassadør for sin tydelige rolle innen klimakommunikasjon.

Energi Norges lanserte i dag organisasjonens nye strategi, og i den anledning oppfordrer de til økt deltagelse i det offentlige ordskiftet om klima fra fornybarnæringens ansatte. Formålet er å synliggjøre den viktige jobben bransjen gjør for å begrense klimaendringene. Det er i denne sammenheng at Fortums norske kommunikasjonssjef Stian Mathisens arbeide med klimakommunikasjon trekkes frem som et eksempel til etterfølgelse for resten av bransjen.

– Energi Norge anser Stian som et flott eksempel på en ambassadør for fornybarnæringen. Han gjør en viktig innsats for klima og miljø gjennom engasjementet sitt i sosiale medier og på andre arenaer for Fortum, som for eksempel Øyafestivalen. Fornybarnæringen trenger flere stemmer som Stians, sier Lars Ragnar Solberg i Energi Norge.

– Det er veldig stas å få denne oppmerksomheten fra Energi Norge. Grunnlaget for kommunikasjonsarbeidet vi gjør i Fortum er selskapets strategi som sier at vi skal bygge all vår forretningsvirksomhet på å begrense klimaendringene. Det gjør vi ved å utvikle nye energi- og gjenvinningsløsninger og invitere kundene våre med på laget for å sammen skape en renere verden, sier Stian Mathisen.

Kåringen er gjort av Energi Norge selv, og er ikke et resultat av en stemmegivning blant medlemsbedriftene.

Stian Mathisen klimaambassadr Energi Norge

Kontakt

Kommunikasjonsrådgiver Marte Hortemo: Telefon 99 35 62 42, e-post marte.hortemo@fortum.com

Om Fortum