Fortums kunder mest fornøyde med hjelp til strømvalg

Fortums kunder er mest fornøyde av alle strømkunder med hjelpen de får til å velge rett strømavtale, viser fersk kundetilfredshetsundersøkelse.

– Vi takker våre kunder for at de gjør at vi skårer best av alle strømselskap i målingen av hvor fornøyde kundene er med hjelpen de får til å velge rett strømavtale, sier kommunikasjonsrådgiver Stian Mathisen i Fortum.

Over 2300 strømkunder har deltatt i en fersk undersøkelse som plasserer strømselskapet Fortum i øverste sjikt på kundetilfredshet. Fortum er et av kun tre strømselskap som skårer så godt på undersøkelsen at de havner i øverste kundetilfredshetskategori når alle kriterier vurderes.

Undersøkelsen viser dessuten at Fortums kunder er blant de mest fornøyde strømkundene når det gjelder pris og at strømavtalen passer kundens behov.
Store forskjeller mellom strømselskapene

«Til tross for at leveransen ut til kundene i utgangspunktet er identisk, så avdekker målingen relativt store forskjeller i kundeopplevelsen mellom de 10 målte selskapene,» skriver EPSI i en pressemelding knyttet til undersøkelsen.

– Vi opplever at våre kunder er svært fornøyde med våre dyktige og hyggelige medarbeidere på kundesenteret, som hjelper kunder med alle strømspørsmål, sier Mathisen.

Kundetilfredsheten i strømbransjen ligger på et historisk høyt nivå, og over halvparten av alle strømkunder oppgir at de har vært kunde av samme leverandør de siste 10 årene eller lengre.

Fortum er ledende innen ren energi. Vi leverer strøm, varme, kjøling og smarte løsninger som forbedrer ressurseffektiviteten. Vi vil involvere våre kunder og samfunnet til å bli med på omstillingen til en renere verden. Vi sysselsetter omtrent 9 000 energispesialister i Norden og de baltiske landene, Russland, Polen og India. Vår omsetning i 2017 var 4,5 milliarder euro. Fortums aksjer er listet på Nasdaq Helsinki. www.fortum.no