Gasum skifter administrerende direktør

Johanna Lamminen forlater stillingen som administrerende direktør i Gasum. Styret har oppnevnt Kai Laitinen, Gasums nåværende økonomidirektør, som midlertidig administrerende direktør fra og med 1. september 2021. Prosessen med å ansette en ny administrerende direktør begynner umiddelbart.

«De siste årene har Gasum tatt steget fra et tradisjonelt selskap innen distribusjon av naturgass, til et nordisk gass- og energiselskap som jobber mot en renere fremtid. Naturgassmarkedet i Finland ble åpnet for konkurranse i 2020, og Gasum har spilt en betydelig rolle i å forberede markedsåpningen. Under Johannas lederskap har selskapet oppnådd svært mye», sier styreleder Elina Engman.

«Johanna har utviklet Gasum med visjoner og målbevisst arbeid. På vegne av hele styret vil jeg rette en stor takk til Johanna for hennes bidrag til Gasum, og vi ønsker henne alt godt i fremtiden», legger hun til.

«Sammen med alle våre ansatte har vi gjennomført en utrolig reise. Vi har bygget et nordisk energiselskap som leverer ren energi til industri, shipping og transport, for ikke å glemme biogassmarkedet og den sirkulære økonomien. Selskapet har en tydelig målsetting. Jobben er gjort, og nå er det på tide for meg å finne nye utfordringer», sier Johanna Lamminen.

Johanna Lamminen har vært administrerende direktør i Gasum siden 2014.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Elina Engman, styreleder i Gasum
Olga Väisänen, direktør for kommunikasjon og bærekraft i Gasum
elefon: +358 40 55 40 578, olga.vaisanen@gasum.com

Energiselskapet Gasum er en nordisk ekspert på gassektoren og energimarkedet. Gasum tilbyr renere energi og energimarkedsekspertise til industri og kombinert varme- og kraftproduksjon, samt renere drivstoffløsninger til vei- og sjøtransport. Selskapet bidrar til å redusere karbonavtrykket hos egne kunder og deres kunder igjen. Sammen med sine samarbeidspartnere jobber Gasum for en karbonnøytral fremtid, både på land og på sjøen.