Ulefos As velger IFS Applications 9 for å integrere sine forretningsprosesser

IFS kunngjør at Ulefos, en ledende leverandør av produkter for vann- og avløpssektoren, har valgt å implementere IFS Applications™ 9 for å integrere sine forretningsprosesser i fire regioner.

Ulefos er en ledende leverandør av produkter og tjenester for grossister, konsulenter, arkitekter og aktører innen vannsektoren. Selskapet produserer vannventiler med tilbehør, kumlokk og et bredt spekter av relaterte produkter. Ulefos har tre fabrikker og fire salgskontor i Norge, Sverige, Danmark og Finland og er en av de eldste industribedrifter i Norge, med et jernstøperi som ble grunnlagt i Ulefos i 1657.

For å sikre oversikt over virksomhetens fire regioner, trenger Ulefos et forretningssystem som kan gi fullstendig og detaljert økonomisk oversikt på konsernnivå. Selskapet ønsker også å skape en mer oversiktlig og effektiv forsyningskjede og forbedrede salgsprosesser.

IFS Applications 9 vil støtte disse behovene gjennom systemets avanserte funksjoner for økonomistyring, produksjon og logistikk. IFS-løsningen vil erstatte de eksisterende systemene Infor og Visma Business.

– IFS Applications vil være en viktig del av vår fremtidige vekst når vi integrerer viktige forretningsprosesser og forbedrer effektiviteten i vår logistikk, sier Torbjørn Iversen, logistikksjef hos Ulefos.

– Vi er stolte over å hjelpe en av Norges eldste industriorganisasjoner med å modernisere sine prosesser. Dette er et godt eksempel på hvordan IFS Applications kan integrere viktige forretningsprosesser og effektivisere forsyningskjeden, sier Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS hjelper mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/