Ulefos väljer IFS Applications 9 för att integrera sina affärsprocesser

IFS meddelar att Ulefos, en ledande leverantör av produkter för vatten- och avloppssektorn, har valt att implementera IFS Applications™ 9 för att integrera sina affärsprocesser inom fyra regioner.

Ulefos är en ledande leverantör av produkter och tjänster för grossister, konsulter, arkitekter och industriella aktörer verksamma inom vattensektorn. Företaget tillverkar vattenventiler med tillbehör, brunnslock samt ett brett sortiment av relaterade produkter. Ulefos har tre fabriker och fyra säljkontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland och är ett av de äldsta industriella företagen i Norge, med ett järngjuteri i Ulefos som grundades 1657.

För att säkra översikt över verksamhetens fyra regioner var Ulefos i behov av ett affärssystem som kunde leverera fullständig och detaljerad finansiell översikt på koncernnivå. Företaget ville dessutom skapa en mer överskådlig och effektiv försörjningskedja samt förbättrade säljprocesser.

IFS Applications 9 kommer att stödja dessa behov genom systemets starka funktionalitet för ekonomistyrning, tillverkning och logistik. IFS-lösningen ersätter de befintliga systemen Infor och Visma Business.

– IFS Applications kommer att vara en viktig komponent i vår framtida tillväxt när vi integrerar centrala affärsprocesser och förbättrar effektiviteten inom vår logistik, säger Torbjørn Iversen, logistikchef, Ulefos.

– Vi är stolta över att hjälpa en av Norges äldsta industriella organisationer att modernisera sina processer. Detta är ett bra exempel på hur IFS Applications kan integrera viktiga affärsprocesser och effektivisera försörjningskedjan, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/