Nye veiledninger hjelper produsenter med å oppnå produktinspeksjonsmål

Mettler Toledos nye veiledninger for produktinspeksjon inneholder praktiske tips og råd som hjelper produsenter med å etablere omfattende programmer for kontrollveiing, metalldeteksjon, visuell inspeksjon og røntgeninspeksjon. Gratisveiledningene inneholder oppdatert informasjon om alt du trenger å vite om produktinspeksjonsutstyr.

Hvordan kan vi øke produktkvaliteten uten å redusere produktiviteten – dette har blitt det ultimate spørsmålet for mange produsenter. Nå kan du finne løsningen på denne, og mange flere utfordringer knyttet til produktinspeksjon, ved å laste ned et oppdatert sett med fire produktinspeksjonsveiledninger som nettopp har blitt gjort tilgjengelig.

De fire veiledningene har blitt oppdatert med nytt innhold og fokuserer på fire ulike, spesifikke inspeksjonsteknologier – røntgeninspeksjon, metalldeteksjon, kontrollveiing og visuell inspeksjon. De viser hvordan produsenter i næringsmiddelindustrien, farmasøytisk industri og relaterte bransjer kan utvikle et effektivt inspeksjonsprogram for å oppdage og fjerne urenheter, sikre at innholdet i en pakke er korrekt, og inspisere integritet og merkekvalitet for produkter før de forlater produksjonsanlegget.

Veiledningene, som kan lastes ned gratis, forklarer de grunnleggende driftsprinsippene og de viktige funksjonene bak hver enkelt teknologi. De inneholder også oppdatert informasjon om de siste nyskapningene innen produktinspeksjonsløsninger og gir viktig hjelp for produsenter i valget av det ideelle systemet for optimal ytelse.

Oppfylle globale kvalitetsstandarder, lover og regler

Veiledningene viser hvordan et velutviklet produktinspeksjonsprogram kan hjelpe produsenter med å følge bransjestandardene samt oppfylle forhandlernes krav til kvalitetskontroll. Det medfølger også veiledning for HACCP-internkontrollprogrammet, GMP (god produksjonspraksis) og lokalt regelverk for veiing og måling.

«Produsenter er under kontant press om å levere ensartede, forurensningsfrie produkter av høy kvalitet», uttaler Neil Giles, markedskommunikasjonsdirektør for produktinspeksjonsavdelingen hos Metter Toledo. «Veiledningene våre gir råd om beste praksis for å arrangere produktinspeksjonsprogrammer som er i samsvar med lover og regler, opprettholder produktsikkerhet og forbedrer merkeverdier uten at det går på bekostning av produksjonshastighet eller effektivitet.»

Råd fra bransjeeksperter

Alle veiledningene inneholder diagrammer og illustrasjoner basert på produksjonsscenarioer fra virkeligheten, og bygger på kunnskap og ekspertise fra designeksperter, driftsingeniører og prosessledere.

«De praktiske veiledningene forklarer alt en produsent trenger å vite om valg, installering og administrering av produktinspeksjonssystemer, og bør finnes i bokhylla hos alle næringsmiddel-, drikke- og farmasøytiske selskaper», sier Giles.

«De som allerede har et system, kan lære hvordan de kan forbedre arbeidspraksisene, mens de som er nye i bransjen, kan oppdage at det finnes mer ved teknologien enn man skulle tro!"

Last ned alle fire PI-veiledningene i dag.

Peter Widgren
peter.widgren@mt.com

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området produktinspektion finns Mettler-Toledo Garvens som är den ledande globala tillverkaren av checkvågar. Mettler-Toledo CI-Vision är ett ledande företag inom vision-lösningar för livsmedels- och läkemedelsindustrin. De bildar tillsammans med Safeline Metal Detection and X-ray inspection, CI-Vision och Pharmacontrol Electronic GmbH (PCE), Mettler-Toledos avdelning för produktinspektion

Sitater

Neil Giles