Nye Michelin Pilot Sport 4S for mer kjøreglede

Michelin har lansert en oppfølger til det populære Michelin Pilot Super Sport-dekket – Michelin Pilot Sport 4 S. Det nye dekket er utviklet for sportsbiler og sedaner med høy ytelse, og gir eksepsjonell retningsstabilitet og styreegenskaper.

Michelin Pilot Sport 4S er laget for kjøring på høyt nivå – på vei og på bane, og er allerede rangert som nummer én i sin klasse. I tester utført av den uavhengige organisasjonen TÜV SÜD på en bane i Tyskland, har det utklasset de fem viktigste konkurrentene ved å levere best bremsing på både tørre og våte veier, og bremsing på tørt underlag.

Michelin Pilot Sport 4S tilbyr suverene bremseegenskaper takket være bruk av ”Bi-Compound Technology”. I den ytre delen av dekkmønsteret er det en hybrid gummiblanding, som gir godt grep på tørre overflater, mens den indre delen av mønsteret benytter en ny gummiblanding med silisiumdioksid og elastomerer som gir dekket et konsekvent grep på alle våte flater.

Disse egenskapene står ofte i konflikt til hverandre i sportsbildekk, men er nå forbedret i det nye Michelin-dekket.

Best levetid
I tester utført av Dekra Test Center hadde det nye dekket den beste levetiden i klassen og var det eneste dekket som krysset 50 000 km.

Dekket er også det første i sin kategori av sportsdekk som har fått A-merking på den europeiske skalaen (for 19 tommers dekk) for bremsing på våte veier. Dekket passerer i tillegg en milepæl når det gjelder å redusere trafikkstøyen, samtidig som det gir høy kjørekomfort.

Utviklet for de beste sportsbilene
Dekket har som mål å bli en av de beste sportsdekkene som Michelin noen gang har produsert. I dekket er det brukt konstruksjonsmetoder og materialer utviklet direkte ut fra konkurranser som FIA World Endurance Championship (WEC) og 24-timersløpet Le Mans, Formula E og WRC.

Michelin samarbeider med verdens ledende bilprodusenter for å tilby de best egnede dekkene til de mest eksklusive bilmodellene som BMW M, Ferrari, Ford, Mercedes-AMG og Porsche.

Fløyelsmyk sidevegg og felgbeskyttelse
Som på alle Michelins toppmodeller, brukes Michelin Premium Touch Technology for å gjøre dekkveggene penere. Siden de aller fleste sportsbiler er utstyrt med store felger og dekk med lav profil, har dekket en praktisk og estetisk felgbeskyttelse, som i de fleste tilfeller hindrer kontakt mellom felg og fortauskant.

Nye Michelin Pilot Sport 4S er tilgjengelig i 34 størrelser i 19 og 20 tommers diameter.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin har, som det ledende dekkselskapet, forpliktet seg til bærekraftig forbedring av mobilitet for mennesker og varer ved å produsere, distribuere og markedsføre dekk for alle typer framkomstmidler. Michelin tilbyr også innovative bedriftstjenester, digitale mobilitetstjenester og publiserer reiseguider, hotel- og restaurantguider, kart og veiatlas. Michelin har hovedkvarter i Clermont-Ferrand i Frankrike og avdelinger i 170 land, har 112 300 ansatte og 68 fabrikker i 17 land. Gruppens teknologisenter for forskning og utvikling har avdelinger i Europa, Nord-Amerika og Asia. (www.michelin.com og www.michelin.no)