Northmill introduserer WeMeet

– Blir den første neobanken som tilbyr personlige videosamtaler

Stockholm 23 mars 2022: Neobanken Northmill, som er den høyest rangerte banken på Trustpilot i Sverige med en rating på 4,8 av 5, fortsetter sin satsning i kundeopplevelsen ved å introdusere WeMeet. En tjeneste som gjør at brukeren kan bestille et personlig videomøte med kundeservice og få hjelp med privatøkonomien. Northmill, som nylig tok steget inn i bedriftssegmentet, ser på initiativet som et viktig skritt mot å skape en intelligent, relevant og personlig bankopplevelse.

Tord Topsholm, administrerende direktør i Northmill, kommenterer
– Introduksjonen av WeMeet sender et sterkt signal om hvordan vi er annerledes og hvilken posisjon vi tar i markedet. Bankkunder føler seg glemt midt i den kraftige digitale transformasjonen vi er inne i, fordi viktigheten av det personlige møtet er glemt. Kunder har havnet i limbo og vi forstår frustrasjonen deres. Derfor ønsker vi å vise at du kan være en dypt teknologidrevet bedrift – en neobank – og samtidig være personlig. Dette er Northmills mål og vi ser det samme skje i andre bransjer som helseteknologi, hvor behovet for å føle seg trygg er stort. Vi er først ute med det blant neobankene, men jeg spår at vi ikke blir de siste.

WeMeet rulles nå ut i en første versjon, men er allerede testlansert med meget god respons blant eksisterende Northmill-brukere.

Daniel Karlsson, leder av kundesenteret i Northmill, kommenterer
– Vi ser en global trend i flere sektorer, ikke minst innen bank, hvor kundeservicen nedprioriteres. Vi mener dette er feil vei å gå. Vi snakker med kundene våre hver dag og har heller sett et økende behov for å kunne tilby et personlig møte. Det er den store grunnen til at vi introduserer WeMeet. At vi allerede har klart å ha responstider på to minutter i snitt og en kundetilfredshet på over 90 prosent hindrer oss ikke i å fremskynde arbeidet ytterligere. For når det kommer til folks økonomiske helse er det veldig viktig at det er tillit – og der spiller muligheten for et personlig møte en stor rolle. Det blir veldig spennende å utforske neste steg. Det er allerede flere ideer om hvordan vi kan utvikle det for å hjelpe og utdanne folk enda mer for å hjelpe dem med å forbedre sin personlige økonomi. Vi gjør selvfølgelig WeMeet tilgjengelig for alle kunder samtidig.

Oliver Hofmann, Head of PR & Communications

Tags:

Quick facts

Neobanken Northmill fortsetter sin satsning i kundeopplevelsen ved å introdusere WeMeet. En tjeneste som gjør at brukeren kan bestille et personlig videomøte med kundeservice og få hjelp med privatøkonomien.
Tweet dette

Sitater