Northmill introducerar WeMeet

Blir första neobanken att erbjuda personliga videosamtal

Stockholm 23 mars 2022: Neobanken Northmill som är den högst rankade banken på Trustpilot i Sverige med 4,8 av 5 i betyg fortsätter sin satsning på kundupplevelsen genom att introducera WeMeet. En tjänst som innebär att användaren kan boka ett personligt videomöte med kundservice och få hjälp med sin privatekonomi. Northmill som nyligen klev in i företagssegmentet, ser initiativet som ett viktigt steg mot att skapa en intelligent, relevant och personlig bankupplevelse.

Tord Topsholm, VD på Northmill, kommenterar
– Introduktionen av WeMeet sänder en stark signal hur vi är annorlunda och vilken position vi tar på marknaden. Bankkunder känner sig bortglömda mitt i den kraftiga digitala omställningen som vi befinner oss i, för vikten av det personliga mötet har glömts bort. Kunderna har hamnat i limbo och vi förstår deras frustration. Därför vill vi visa att man kan vara ett djupt teknikdrivet bolag - en neobank - och samtidigt vara personliga. Det här är Northmills målbild och vi ser samma sak ske i andra branscher som exempelvis health-tech, där behovet att känna trygghet är stort. Vi är först ut med det bland neobankerna, men jag spår att vi inte kommer vara den sista.

WeMeet rullas nu ut i en första version men har redan test-lanserats med väldigt bra respons bland befintliga Northmill-användare.

Daniel Karlsson, Head of Customer Center på Northmill, kommenterar
– Vi ser en global trend inom flera sektorer, inte minst inom banking, där kundservicen blir nedprioriterad. Vi tror att det är helt fel väg att gå. Vi pratar med våra kunder varje dag och har snarare sett ett växande behov av att kunna erbjuda ett personligt möte. Det är den stora anledningen till att vi introducerar WeMeet. Att vi redan nu lyckats ha svarstider under två minuter i snitt och en kundnöjdhet på över 90 procent, hindrar oss inte från att accelerera arbetet ytterligare. För när det kommer till människors finansiella hälsa är det väldigt viktigt att det finns ett förtroende - och där spelar möjligheten till ett personligt möte stor roll. Det ska bli väldigt spännande att utforska nästa steg. Det finns redan flera idéer kring hur vi kan utveckla det för att bistå och utbilda människor ännu mer för att hjälpa dem förbättra sin privatekonomi. Givetvis gör vi WeMeet tillgängligt för alla kunder samtidigt.

Oliver Hofmann, Head of PR & Communications

Neobanken Northmill fortsätter sin satsning på kundupplevelsen genom att introducera WeMeet. En tjänst som innebär att användaren kan boka ett personligt videomöte med kundservice och få hjälp med sin privatekonomi. Ett viktigt steg mot att skapa en intelligent, relevant och personlig bankupplevelse.

Tord Topsholm, VD på Northmill
Daniel Karlsson, Head of Customer Center på Northmill