• Terratec/

Nøkkelen til den største hjemmehygge: Trådløs parabol-TV gjennom hele huset med den nye Connect N3 digitalmottakeren

Report this content

De anvendelige bruksområdene som trådløse- og mobiltelefonbrukere har nytt gleden av i lange tider, har endelig ankommet til parabol-TV. Folk har etterhvert totalt vent seg til å streife fritt rundt i huset med telefonen i hånda  og å kommunisere uhindret. Men brukere som gjerne vil se TV-programmer via parabolantenne har vært ‘bundet’ til  faste koaksial-porter. Den tiden er over fordi TV-signaler nå kan distribueres over hele huset uten ledninger .

TERRATEC Electronic, en multimedia leverandør basert i den nedre del av Rhinen, har avduket den digitale TV-mottakeren Connect N3. Den gjør det mulig for brukerne å se parabol-TV hvor som helst i sin bolig, i hagen eller på terassen uten  at noe behov for en koaksial port eller andre basestasjoner eksisterer. Bare koble til Connect N3 til parabolantenna og ruteren - som er alt som trenges for å sende digital parabol-TV og radio til faste og bærbare datamaskiner  via en trådløs link.

Dette praktiske apparatet lover bedre tider fremover for eiere av digitale parabol-systemer. Heretter kan utålmodige tenåringer i puberteten og sportselskende fedre enkelt og greit og når de måtte ønske det, forvandle sine bærbare datamaskiner til en annen TV. Og med det er hjemmets lykksalighet og fred i familien garantert. Connect N3 i sin diskrete boks sender TV-signaler direkte via WiFi-nettverk (WLAN), slik at brukere er ubegrenset av plasseringsspørsmål. Connect N3 har også et innebygd Draft N aksesspunkt, som gir en trådløs link med tilgang til det installerte ledningsnettet og gjør det til en praktisk fornøyelse. Windows Media Center gir alle funksjoner og egenskaper, slik at det ikke er noe behov for ekstra TV-programvarer.

Detajer:

• Digital TV mottaker (DVB-S)
  • Den trådløse måten å se på parabol-TV på faste og bærbare PCer
  • Digital parabol-TV og radio over hele hjemmenettverket
  • Trådløst WLAN tilgangspunkt for det nåværende nettverket
  • Kompatibel med Microsoft Windows Media Center
  • IEEE 802.11 b/g/n trådløs LAN standard (opptil 300 Mbps)
  • IEEE 802.3u Ethernet standard (opptil 100Mbps)

Strømforbruk:

• Standby ~0W
  • Idle ~3W
  • Idrift ~10W

Pris og tilgjengelig:

Terratec Connect N3 blir tilgjengelig hos utvalgte forhandlere og nettbutikker i mars og med en utsalgspris som inkluderer moms på 1 395 kroner.

Tekst og bilder finner du på pressesidene www.terratec.com eller www.ztartitup.com/PressNews.htm, og ønsker du et eksemplar, send meg en e-post!

Kontaktperson for nordiske medier:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

Disponentgatan 1

Mobil: +46 70 795 84 30

ake.hyppe@ztartitup.com

Om TERRATEC
Etter etableringen i 1994 i byen Nettetal i Rhin-regionen, erobret TERRATEC Electronic raskt store markedsandeler. I dag er selskapet den tyske TV-, video- og lydkortprodusenten og en av Europas fremste virksomheter innen multimedia. Selskapets portefølje omfatter produkter som spenner fra profesjonelle PC-lydanlegg for TV/ videoløsninger og hi-fi forbrukerprodukter. Som trendsetter for teknologien, setter TERRATEC kursen for innovasjon av trådløse underholdningsprodukter til hjemmet, internettradioer og digitale TV-løsninger for PC-er og notebooks.

Tags: