• Terratec/

Nyckeln till Hushållets Lycka: Trådlös Satellit TV i hemmet med nya Terratec Connect N3 Digital Receiver

Report this content

En möjlighet som trådlösa och mobiltelefonanvändare länge har njutit av kommer äntligen till satellit-TV. Människor har blivit vana med att fritt promenera runt i sina hem med telefonen i handen och kommunikationen tillhands. Dock har folk som önskat att titta på TV sändningar från en parabolantenn tvingats lita på fixerade coaxial portar. Dessa dagar är över, eftersom dagens TV-signaler kan distribueras var som helst i hemmet utan att några sladdar kommer i vägen.

TERRATEC Electronic, en multimedia säljare situerad i den lägre Rhine regionen, har nu släppt den digitala TV mottagaren Connect N3. Den gör det möjligt för användaren att titta på satellit-TV var som helst i huset, tomten och uteplatsen utan behovet att ansluta till en basstation. Anslut enkelt Connect N3 till parabolantennen och routern – det är det enda som krävs för att skicka digital satellit-TV och radio till datorer via en trådlös länk.

Denna händiga apparat lovar bättre dagar framöver för ägare av digitala satellitsystem. Härefter kan tonåringar i puberteten och sportälskande män när som helst förvandla sin bärbara dator till ytterligare en TV. Samt, i och med detta sprider sig lugn och lycka i familjen. Placerad i en obemärkt låda så leder Connect N3 TV-signalerna direkt via det trådlösa nätverket, vilket frigör användaren från rum. Medföljer Connect N3 är den inbyggda Draft N access punkten, som förser dig med en trådlös länk som gör det lekande lätt att ansluta till det installerade trådlösa nätverket. Windows Media Center förser dig till fullo med uppspelning och användbarheter!

Detaljer:

Digital TV mottagare (DVB-S)

Det trådlösa sättet att njuta av satellit-TV på PC och Macintosh!

Digital satellit-TV & radio i hemmanätverket

Trådlös WLAN anslutning för det existerande nätverket

Kompatibel med Microsoft Windows Media Center

IEEE 802.11 b/g/n trådlös LAN standard (upp till 300 Mbps)

IEEE 802.3u Ethernet standard (upp till 100Mbps)

Strömförsörjning:

Standby ~0W

Overksam ~3W

Verksam ~10W

Pris och tillgänglighet:

Pris och tillgång:

Terratec Connect N3 finner du hos utvalda återförsäljare och nätbutiker i slutet av mars och det rekommenderade priset ligger på 1 695 SEK inklusive moms.

Mer information, inklusive bilder, finns på www.terratec.com eller på www.ztartitup.com/PressNews.htm, och om du vill ha ett testexemplar är du välkommen att maila mig.

Presskontakt, Norden:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

Box 34013, SE-10026 STOCKHOLM

ake.hyppe@ztartitup.com

+46 70 795 84 30

Om TERRATEC

TERRATEC Electronic, beläget i Nettetal i den tyska Rhen regionen, lanserades 1994 och blev snabbt välkänt på marknaden. Idag är företaget den tyska tillverkaren av TV, video och ljudkort och en av Europas största företag när det gäller multimedielösningar. Företagets produktportfölj innehåller professionella ljudprodukter, ljudsystem för PC, TV/videolösningar och produkter för personlig användning inom hifi. TERRATEC kan, som en trendsättare inom teknologi, själv bana vägen för innovation vad gäller produkter för trådlösa multimedielösningar i hemmet, internetradio och digitala TV-lösningar för stationära och bärbara datorer.

Taggar: