BioStock: Scandion Oncology och 2cureX erhåller bidrag från Eurostars

Resistens mot antiöstrogenläkemedel är ett stort problem i behandlingen av bröstcancer. I ett försök att lösa detta har Scandion Oncology, vars läkemedelskandidat SCO-101 har potential att motverka sådan resistens, gått samman med 2cureX, ett bioteknikbolag med expertis inom funktionell precisionsmedicin vars IndiTreat-test kan hjälpa till att stratifiera patienter baserat på SCO-101-känslighet i en planerad klinisk prövning. De två danska bolagen har fått ett Eurostars-bidrag på 800 000 euro, delat med Erasmus University Medical Center, för att genomföra ytterligare prekliniska studier samt planera och genomföra den kliniska prövningen.

Läs hela intervjun med både 2cureX vd Ole Thastrup och Scandion Oncologys vd Nils Brünner på biostock.se:

BioStock: Scandion Oncology och 2cureX erhåller bidrag från Eurostars