AAK inbjuder till Kapitalmarknadsdag den 11 november

AAK har efter fusionen mellan Aarhus Oljefabriker AS och Karlshamns AB i oktober 2005 fyra års verksamhet bakom sig. Företagets utveckling från en omsättning på 9 miljarder 2006 till 17 miljarder 2008 kommer att presenteras vid en kapitalmarknadsdag i Stockholm onsdagen den 11 november klockan 10.00 på Grand Hotel. AAK, som är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm, inom segmentet Mid Cap och sektor Konsument Dagligvaror, presenterar dessförinnan sin delårsrapport den 6 november 2009. Presentationen kan följas i en telefonkonferens samma dag. Inbjudan kommer att skickas ut via ett pressmeddelande den 28 oktober. AAK är världens ledande producent av specialfetter huvudsakligen för livsmedels-, kosmetik- och konfektyrindustrin. Bolaget har produktion på nio platser i världen med de största anläggningarna i Aarhus, Danmark, Hull, UK, och Karlshamn, Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö och med en omsättning på 17 miljarder kronor är AAK AB det största börsnoterade företaget i Malmö kommun. Anmälan görs till bo.svensson@aak.com senast 5 november. Bo Svensson Vice President and CIO Corporate Communication and IR Telefon: + 46 (0)40 627 83 00 Mobil: + 46 (0)708 182 193 E-post: bo.svensson@aak.com